هنر تکه‌دوزی فرش راهی برای کسب درآمد زندانیان اردوگاه کاردرمانی همدان

زندانیان اردوگاه کاردرمانی همدان با تکه کردن فرش های کهنه و ترکیب نقش های مختلف، فرشی تازه می آفرینند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان همدان، اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی محلی مناسب برای ترک اعتیاد و آموزش حرفه های مختلف برای کسب درآمد است.

زندانیان این مرکز در کارگاه های مختلفی چون خیاطی، معرق کاری و خراطی مشغول به کار هستند و یکی از جذاب ترین بخش های کارگاهی در این اردوگاه تکه دوزی فرش است.

در بخش تکه دوزی فرش اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی همدان، تعدادی از زندانیان به کار تکه کردن فرش های کهنه مشغول هستند و بخش های قابل استفاده از فرش های کهنه را در ابعاد مختلف برش می زنند تا از فرش های کهنه و غیر قابل استفاده فرشی تازه بسازند. در بخش دیگر کارگاه، یک نفر طرح ها را باهم ترکیب می کند. سپس ترکیب ایجاد شده را بهم می دوزند و از فرش هایی که قابل استفاده نیستند یک فرش نو می سازند.

این هنر افرادی است که ابتدا تکه های وجود خود را بهم پیوند داده و توانسته اند زندگی شان را از آتش اعتیاد بیرون بکشند.

زندانیان کارگاه تکه دوزی فرش در اردوگاه کاردرمانی همدان به دلیل مبارزات طولانی با بیماری خانمانسوز اعتیاد و رهایی از دردها و رنج های روحی و روانی، هنر بازآفرینی را آموخته اند. آنها بهتر از هرکسی می دانند که چگونه از تکه های ناقص و معیوب فرش های کهنه، طرح هایی نو و نقش هایی تازه بسازند.

در این کارگاه 12 زندانی مشغول به کار هستند که تولیدات آنها توسط بنیاد تعاون زندانیان به فروش می رسد و از این طریق برای خود و خانواده کسب درآمد می کنند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha