امضای تفاهمنامه همکاری اداره‌کل زندان‌های همدان و دانشکده فنی و حرفه‌ای استان

مدیرکل زندانهای استان همدان و رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان با هدف ارتقاء سطح توانایی شغلی و مهارتی جامعه هدف و ارائه آموزش های کاربردی در مسیر تحقق شعار سال 1403 تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان همدان، به منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم و همچنین توجه به اولویت ابلاغی ریاست سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در حوزه اشتغال زندانیان، اداره کل زندانهای استان همدان و دانشگاه فنی و حرفه ای استان تفامنامه همکاری آموزشی با هدف ارتقاء سطح توانایی شغلی زندانیان، سربازان وظیفه و کارکنان امضا کردند.

امضای تفاهمنامه همکاری اداره کل زندانهای همدان و دانشکده فنی و حرفه ای همدان

در این جلسه که با حضور محمدعلی کاظمی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان همدان و اعضای شورای اشتغال زندانهای استان در دفتر بروجنی مدیرکل زندانهای همدان برگزار گردید تفاهمنامه همکاری آموزشی با هدف آموزش مهارت های شغلی برای زندانیان و خانواده آنها، سربازان وظیفه و کارکنان و اعضای خانواده آنها امضا شد.


در ابتدای این جلسه بروجنی مدیرکل زندانهای استان همدان ضمن تقدیر از مشارکت دستگاه ها و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی در توانمندسازی زندانیان و توجه به اشتغال زندانیان گفت: زندان نباید محلی برای نگهداری و حبس زندانی باشد. زندان باید به کارگاه تولیدی و فضایی برای اشتغال زندانیان تبدیل شود تا آثار اصلاحی آن زمینه بازاجتماعی شدن افراد را هموار کند.

مدیرکل زندانهای همدان افزود: با زندانی شدن فرد، خانواده وی دچار خیلی از مشکلات خواهد شد حال این فرد ممکن است سرپرست خانوار یا مادر خانواده و یا فرزند خانواده باشد. اگر مسیر اصلاحی و تربیتی با مهارت آموزی و دانش فنی به افراد داخل زندان همراه شود و برای فرد شغلی ایجاد شود این امر سبب کاهش آسیب های احتمالی برای اعضای خانواده در طول دوران حبس می شود.

امضای تفاهمنامه همکاری اداره کل زندانهای همدان و دانشکده فنی و حرفه ای همدان

وی تصریح کرد: ما در زندان مکان‌هایی برای اشتغال و مهارت آموزی زندانیان داریم و آنها در این مکان‌ها دانش فنی و مهارتی را از مربیان می آموزند. این دانش فنی همراه با گواهی معتبر می تواند بعد آزادی فرد و ورود به جامعه منجر به اخذ تسهیلات و احیاء یک کارگاه کسب درآمد شود.
بروجنی در خصوص ارائه این آموزش ها به تمامی اعضای جامعه هدف در زندانهای استان گفت: از آنجایی که کسب مهارت و دانش فنی در دنیای امروز حائز اهمیت است می‌توان این اقدام را برای سربازان وظیفه و کارکنان و خانواده هایشان نیز ارائه کنیم.

امضای تفاهمنامه همکاری اداره کل زندانهای همدان و دانشکده فنی و حرفه ای همدان

بروجنی اشتغال را زمینه ساز امنیت دانست و تصریح کرد: بیکاری از علل و عوامل اصلی بزه و جرم در جامعه است. ساماندهی به اشتغال زندانیان و فعالسازی کارگاه های مختلف در زندانها می تواند برنامه های اصلاحی و اقدامات فرهنگی و تربیتی را تسهیل و تفکرات مجرمانه را در زندانیان اصلاح نماید. به عبارتی دیگر با افزایش میزان اشتغال در زندان ها شاهد کاهش جمعیت کیفری و کاهش احتمال بازگشت مجدد افراد آزاد شده خواهیم بود.
وی ادامه داد: انتظاری که از جامعه دانشگاهی به خصوص دانشگاه فنی و حرفه ای داریم این است که افراد آسیب دیده و حاضر در زندان را با حمایت های سازنده در زمینه دانش فنی و مهارت های حرفه ای در کسب و کار یاری کنند و افرادی که با شرایط پابند الکترونیکی و یا رای کار هستند از چتر آموزشی و مهارت فنی بهره مند شوند.

امضای تفاهمنامه همکاری اداره کل زندانهای همدان و دانشکده فنی و حرفه ای همدان

محمد علی کاظمی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای همدان نیز در این جلسه ضمن اعلام حمایت از طرح های توانمندسازی زندانیان گفت: رسالت ما دانشگاه فنی و حرفه ای آموزش و احیاء توانایی شغلی در افراد از طریق مهارت آموزی است. دانشگاه فنی و حرفه ای در تربیت افراد برای راه اندازی کسب و کار، دانشگاهی پویا و بالقوه می باشد و با آموزش فرهنگ کارآفرینی می تواند افراد را برای ورود به بازار کار آماده کند.

در پایان این جلسه تفاهمنامه ای همکاری در قالب هفت ماده، چهار بند و یک تبصره تنظیم و به امضای طرفین رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha