انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با هدف حمایت‌های معنوی برای مددجویان

در جلسه صبح امروز در دفتر مدیر کل زندان‌های استان همدان با حضور رئیس مرکز رسیدگی بهامور مساجد استان برگزار شد، پس از تبادل نظر در مورد حمایت های معنوی پس از آزادی برای مددجویان، تفاهم‌نامه همکاری جهت بهره مندی از ظرفیت‌های متقابل به امضای طرفین رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان همدان، دیدار حجت‌الاسلام حیدری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با مدیرکل زندان های استان همدان منجر به انعقاد تفاهم نامه جهت پیشبرد اهداف هر دو نهاد و اولویت های سازمانی گردید.

در این دیدار پس از تبادل نظر و گفتگوی مفصل در مورد ابعاد این همکاری به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌ نهادهای دینی و مردمی در اجرای سیاست‌های حمایتی، تربیتی و فرهنگی سازمان زندان‌های کشور تفاهم‌نامه ای ۵ ماده‌ای به امضا رسید.

بروجنی مدیرکل زندان‌های استان همدان هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را بهره‌مندی مددجویان کانون اصلاح و تربیت همدان از ظرفیت‌های معنوی مساجد برای بازآفرینی هویتی نوین دانست و گفت: مددجویان پس از آزادی از کانون اصلاح تربیت به دنبال بازآفرینی هویتی نو برای خود هستند که محکومیت آنها تاثیر زیادی در تعریف نقش جدید آنها دارد. اگر مددجویان پس از آزادی به حال خود رها شوند و حمایت‌های معنوی و حتی مادی از آنها صورت نگیرد یقیناً کار اصلاح و تربیت ناقص و ابتر می ماند.

بروجنی افزود: سازمان‌های مردم نهاد و دیگر ارگان‌های خصوصی و دولتی می‌توانند در تکمیل فرآیند بازاجتماعی شدن مددجویان و زندانیان نقشی موثر ایفا کنند.

در پایان این دیدار مدیرکل زندان‌های استان از حجت الاسلام حیدری و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان به دلیل این اقدام خداپسندانه و جهادی قدردانی کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha