تاکید بر حبس زدایی و بهره‌مندی از مجازات‌های جایگزین

در دیدار امروز مدیر کل زندان‌های استان همدان و رئیس کل دادگستری استان که با حضور معاونین و مسئولان ارشد قضایی استان انجام شد رئیس کل دادگستری همدان بر توسعه زندانبانی نوین و کاهش میزان مجازات های منجر به حبس تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرکل زندان‌های استان همدان، محمدی مهر رئیس کل دادگستری استان همدان در جلسه با بروجنی مدیرکل زندان‌های همدان بر توسعه فرهنگ حبس زدایی در محاکم کیفری و بهره‌مندی از سایر روشهای مجازات مانند پابند الکترونیکی و نظام نیمه آزادی تاکید کرد.

تاکید بر حبس زدایی و بهره‌مندی از مجازات های جایگزین

محمدی مهر در این جلسه که با حضور مسئولان ارشد قضایی استان و با هدف بررسی سند تحول قضایی برگزار شد گفت: توسعه زیرساخت های فناورانه و هوشمند در نظام زندانبانی و ترویج فرهنگ حبس زدایی در میان قضات زمینه کاهش جمعیت کیفری را فراهم می‌کند.

تاکید بر حبس زدایی و بهره‌مندی از مجازات های جایگزین

بروجنی مدیرکل زندان‌های استان همدان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تعاملات موثر دستگاه قضایی و جدیت این مجموعه در کاهش نرخ جمعیت کیفری گفت: صدور ۵ حکم در قالب نظام نیمه آزادی و اجرای این طرح در شهرستان نهاوند نشان دهنده تسریع تفکرات حبس زدایی در دستگاه قضایی و نویدبخش توسعه این فرآیند در سایر زندانهای استان است.

تاکید بر حبس زدایی و بهره‌مندی از مجازات های جایگزین

وی در ادامه افزود: در برخی از جرائم به خصوص جرائم سبک آثار اصلاحی و تربیتی مجازات های جایگزین موثرتر از مجازات حبس خواهد بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha