جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ستاد دیه آذربایجان غربی
مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند استان آذربایجان غربی - رمضان ۱۴۰۲ ارومیه - تالار مرکزی

با به نیمه رسیدن ماه مبارک رمضان و همزمان با میلاد امام حسن (ع) جشن های بزرگ و خیر خواهانه در سراسرکشور با عنوان جشن گلریزان و باهدف جمع آوری کمک های نقدی برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی ، در سنت حسنه دیرینه اسلامی که هدف آن کمک به افراد نیازمند که ناخواسته و غیر عمد زندانی شده اند و چشم انتظار همت و مساعدت خیرین هستند این بار مردم نیک سیرت استان آذربایجان غربی باز مرد میدان شده و عظمت حضور را آفریدند

در جشن گلریزانی که امسال در ارومیه برگزار شد خیرینی حضور داشتند که میلیاردی مشارکت کردند تا خانمی تنها النگوی خود را و یا بانوی قالی بافی که دسترنج ۲ ماه تابلوی فرش نفیس خود را برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد هدیه کرد.

یکی از خیرین اهل ارومیه در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی زندانهای آذربایجان غربی افزود: در راه رضای خدا با پرداخت مبلغ یک میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان مشارکت کرده است.

وی اظهار کرد: اثر این کار خیر همیشه در زندگی شخصی و کاری خود دیده ام.

این خیر ادامه داد: از همه کسانی که توانایی و شرایط مالی خوبی دارند درخواست دارم در این کار خیر سهیم باشند.

چند خانم جوان که همگی دانشجو بودند و بصورت گروهی در مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند امسال ارومیه شرکت کرده بودند در گفت وگو باخبرنگاران صدا و سیما به مردم گفتند: امسال ۸۰میلیون تومان از پس اندار روزانه خود را جمع کرده و به مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند آمده اند.

خیری جوان یاد آور شدند: این مبلغ کمک های ۴۰نفر اعضای خانواده هایشان است که برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد جمع کرده اند.

یکی از بانوان زندانی جرایم غیر عمد استان که به همت خیرین و پرداخت دیه ؛ آزاد شده افزود : چند سال پیش به دلیل عقب ماندن اجاره مسکن سفته ای ۲۰میلیونی به مالک خانه دادیم و زیر بدهی ناخواسته رفتیم و این موضوع آرامش را از زندگی‌مان گرفته بود.

وی تصریح کرد: ماه ها می گذشت و هر بار سنگینی بدهی بر دوش ما سنگینی میکرد تا جایی که انباشته شدن اجاره بها سبب مشاجره با صاحب خانه شد و در اتفاقی ناخواسته و غیر عمد درگیر و نهایتا به او آسیب زدم و به همین دلیل به مدت سه سال در بند نسوان زندانی بودم.

این بانوی زندانی اظهار کرد: دیه ای که برای من صادر شد ۷۰۰میلیون تومان بود که با رایزنی‌های انجام شده نهایتا با پرداخت ۱۷۰میلیون تومان توسط یک موسسه نیکوکاری و همت خیرین بعد از ۳سال آزاد شدم.

وی با اشاره به اینکه ۲دختر دارد و همسرش نیز آنها را ترک کرده است، خاطر نشان کرد: از تمامی خیرین که در راه خدا من و امثال من را که بدون عمد در زندان ها در بند هستند را آزاد می کنند تشکر می کنم.

مراد فتحی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان آذربایجان‌غربی درپایان مراسم به خبرنگاران و اصحاب رسانه حاضر در سالن گفت :در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد امسال ارومیه، بیش از ۱۱ میلیارد تومان به صورت نقدی، تعهدات آزادی و کمک‌های غیرنقدی جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه جشن گلریزان امسال با حضور بیش از ۱۲۰۰ خیر در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: میزان کمک گلریزان برای آزادی زندانیان در این مراسم، حدود چهار برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

فتحی خاطر نشان کرد: جشن گلریزان در سال گذشته با حضور ۸۰۰ خیر برگزار شده بود که منجر به جمع آوری ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان شد.

مدیر کل زندان های استان آذربایجان غربی یاد آور شد: امسال ۲۵ مراسم گلریزان در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار می شود.

نایب رییس ستاد دیه آذربایجان غربی نیز ۱۴ فروردین در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در حال حاضر ۵۰۰زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ ۶۰۰میلیارد تومان چشم انتطار کمک های خیرین هستند.

وی تصریح کرد: از این تعداد زندانی جرایم غیر عمد، تعداد ۵۰نفر از زنان هستند.

مدیر ستاد مردمی دیه استان خاطر نشان کرد: درماه مبارک رمضان سال گذشته، ۱۹جشن گلریزان در استان برگزار شد که مبلغ ۱۱میلیارد تومان توسط خیرین جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته میزان ۳۳میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان کمک نقدی توسط خیرین استان جمع آوری شد، خاطر نشان کرد : با این مبلغ جمع آوری شده تعداد ۳۵۰زندانی جرایم غیر عمد استان آزاد شدند.

رئیس ستاد دیه آذربایجان غربی یاد آور شد: استان در سال گذشته بعد از اصفهان رتبه دوم جمع آوری کمک های نقدی برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد را کسب کرد.

وی ادامه داد: امسال نیز در ماه مبارک رمضان ۲۲جشن گلریزان از ۱۶ فروردین در سطح استان برگزار می شود.

بدون شک برگزاری جشن های گلریزان امر پسندیده و خیر خواهانه ایست که در کنار آزادی افراد نیازمند مالی از بروز آسیب های اجتماعی فراوان جلوگیری می کند.

ضروری است همه افراد جامعه با مشارکت گسترده هرچند با مبالغ اندک برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد سهیم باشند تا به همت مردم نجیب ایران اسلامی چشمان منتظر و مضطرب خانواده زندانیان جرایم غیر عمد منور به عشق و امید گردد

انتهای گزارش /

دستی که در دست خداست قدمش روی چشم ماست دستی که در دست خداست قدمش روی چشم ماست دستی که در دست خداست قدمش روی چشم ماست دستی که در دست خداست قدمش روی چشم ماست دستی که در دست خداست قدمش روی چشم ماست دستی که در دست خداست قدمش روی چشم ماست دستی که در دست خداست قدمش روی چشم ماست دستی که در دست خداست قدمش روی چشم ماست دستی که در دست خداست قدمش روی چشم ماست دستی که در دست خداست قدمش روی چشم ماست دستی که در دست خداست قدمش روی چشم ماست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha