بیش از ۲۵ گلریزان آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
نشست خبری مراد فتحی مدیرکل زندان های استان آذربایجان غربی

نایب رئیس ستاد دیه آذربایجان غربی گفت: در طول ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان، ۲۲ جشن گلریزان در سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان در گفتگو با خبرنگاران در نشست خبری با اشاره به این که ۵۰۰ تن از زندانیان جرایم مالی غیرعمد در زندان‌های استان وجود دارند که برای آزادی آنان مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است گفت: سال گذشته بیش از ۳۱ میلیارد تومان شاکیان خصوصی گذشت کردند و علاوه بر این که ۱۶ میلیارد تومان هم از سوی مقام قضایی حکم اعسار صادر شده، ۹ میلیارد تومان نیز خانواده زندانیان جرایم مالی غیر عمد در این زمینه مشارکت داشتند.

مراد فتحی با بیان این که سال گذشته ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان ۲۰ میلیارد تومان مشارکت داشته است و ۶ میلیارد تومان نیز بانک‌ها کمک کرده اند افزود: در سال گذشته در زمینه کمک‌های خیرین و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مالی ۳۰۰ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۰ اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۷۰ درصد زندانیان در ۱۳۸ کارگاه فنی و حرفه‌ای فعالیت می کردند و تا به حال ۴ هزار نفر از زندانیان نیز در دوره‌های فنی و حرفه‌ای حضور داشته اند و در ۵۶ رشته گواهی فنی و حرفه‌ای اخذ کرده اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته ۸۶۵ مورد احکام پابند الکترونیکی از سوی مراجع قضایی صادر شده است و زندانی می‌تواند در کنار خانواده خود حبس و زندان خود را سپری کند.

سال گذشته ۳۵۰ نفر زندانی با حمایت ستاد دیه استان آزاد شد

مدیر ستاد دیه آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به این که این ستاد از سال ۶۹ توسط شهید لاجوردی ایجاد شده است گفت: در سال گذشته ۱۹ جشن گلریزان در آذربایجان غربی برگزار شد که بیش از ۱۱ میلیارد تومان در این جشن‌ها جمع آوری شده است.

امیر سهرابی افزود: در طول سال گذشته در مجموع ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد که موجبات آزادسازی ۳۵۰ تن از زندانیان جرایم غیر عمد فراهم شد.

وی ادامه داد: ستاد دیه استان امسال برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد، همزمان با ماه مبارک رمضان ۲۲ جشن گلریزان در سراسر استان برگزار می کند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha