آزادی ۶۳ محکوم مالی و جرایم غیرعمد به نیت ۶۳ سالگی حاج قاسم در آذربایجلن غربی

در راستای پویش«خاتم‌سلیمانی»درسومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی از اول دی ماه در استان، با استفاده از تاسیسات ارفاقی ۲۷۹ نفر از زندانیانی که غالباً جوانانی بودند که برای اولین بار مرتکب بزه شده و استحقاق استفاده از تاسسیسات ارفاقی را داشتند، آزاد شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی ،جلسه سراسری ویدیو کنفرانسی که از طریق دادگستری استان کرمان به مناسبت سالروز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت روز جهانی مقاومت برگزار شد.

در جلسه ویدیئو کنفرانس شورای قضایی کشور حجت الاسلام و المسلمین اژه ای با توصیف مقام شامخ شهداء به بیان فضائل نیک اخلاقی شهید سلیمانی پرداخت و بیان داشت: برکت خون شهید سلیمانی موجب شد که در این چند روز که پویش بخشش شهید سلیمانی راه افتاده تعداد کثیری از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی از زندان آزاد شده و همچنین تعدادی از محکومین به قصاص نفس در پرونده های قتل عمد در سراسر کشور با بزرگواری شکات و عشق آنها به سردار دلها بخشیده شده و حیات دوباره یافتند که اینها همگی از برکت خون شهید است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: این اتفاق مبارک که منجر به بهره‌مندی قریب به ۳ هزار نفر از زندانیان و رهایی از قصاص ۱۶ نفر از محکومان شد، به برکت وجودی شهیدحاج قاسم سلیمانی و مجاهدت‌های مخلصانه او در راه خدا بود و روحیه حاج قاسم سلیمانی همواره دست‌گیری از مستمندان و نیازمندان و پیش ‌قدم بودن در کمک به مردم و خدمت‌رسانی دلسوزانه به آنها بود و بر همین مبنا پیشنهاد شد که درایام سومین سالگرد شهادت این شهید والامقام، افرادی که به سبب بدهی و دِینی که دارند و یا به جرم ارتکاب جرایم غیرعمد محکوم شده‌اند و خانواده‌هایشان در مضیقه هستند، مورد مساعدت قرارگیرند.

مراد فتحی مدیرکل زندانهای استان اذربایجان غربی در حاشیه جلسه شورای قضایی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی ایران خاصه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: به مناسبت گرامیداشت ایام شهادت سردار دلها اقداماتی را در قالب پویش طرح«خاتم‌سلیمانی» با کمک خیرین، ستاد دیه و همه مدیران قضایی و مسئولین زندانها در سطح استان انجام داده است که از جمله این اقدامات آزادی ۶۳ محکوم مالی و جرایم غیر عمد به نیت ۶۳ سالگی سردار دلها می باشد .

فتحی ادامه داد: در ۴۸ ساعت گذشته نیز به حرمت شهید حاج قاسم سلیمانی و تلاش های مسئولین قضایی و زندانها در کنار خیرین و هسته های جهادی بخشایش که متشکل از پدران شهداء، روحانیت، ائمه جمعه و جماعات و فعالان فرهنگی می باشند، ۳ مورد سازش قصاص در استان صورت گرفته که نشان از عشق به سردار دلها و شهداء می باشد. رئیس کل دادگستری استان افزود: از دیگر اقداماتی که به مناسبت پویش طرح شهید سلیمانی در دستگاه قضایی استان صورت گرفت آزادی ۲۶۴ نفر در روز جاری بود که غالباً جزء محکومان مالی و جرایم غیر عمد می باشند. مقام عالی قضایی استان در ادامه اظهار داشت: در کنار این اقدامات، در راستای پویش طرح شهید سلیمانی از اول دی ماه در استان با استفاده از تاسیسات ارفاقی ۲۷۹ نفر از زندانیانی که غالباً جوانانی بودند که برای اولین بار مرتکب بزه شده و استحقاق استفاده از تاسسیسات ارفاقی را داشتند آزاد شده اند و همچنین به همت خیرین ۹۰۰ بسته کمک معیشتی برای خانواده های زندانیان نیازمند به نیت و احسان شهید سلیمانی در این ایام تدارک و به آنها تحویل گردیده است.

انتهای خبر/

آزادی ۶۳محکوم مالی و جرایم غیرعمد به نیت ۶۳ سالگی‌شهیدحاج قاسم سلیمانی آزادی ۶۳محکوم مالی و جرایم غیرعمد به نیت ۶۳ سالگی‌شهیدحاج قاسم سلیمانی آزادی ۶۳محکوم مالی و جرایم غیرعمد به نیت ۶۳ سالگی‌شهیدحاج قاسم سلیمانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha