۳۳۰نفر زندانی در اجرای پویش «خاتم سلیمانی» از زندان‌های آذربایجان‌غربی آزاد شدند

پویش خاتم سلیمانی ویژه آزادی زندانیان نیازمند درسومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از ۱تا ۱۴ دی ماه در استان آذربایجان غربی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان با اعلام بخشش ۴ زندانی محکوم به قصاص نفس در جریان برگزاری پویش خاتم سلیمانی از مردم خیّر و مسئولین امر قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اعلام گذشت مردم خیّر و شکات مومن و انقلابی در زمان برگزاری پویش بزرگ «خاتم سلیمانی» گفت : شکات مومن در اقصی نقاط استان با احساس نوعدوستی و ثبت این واقعه ایثارگرانه در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی رضایت خود را به ۱۱۰ زندانی و اجد الشرایط در واحدهای مددکاری اجتماعی و شوراهای حل اختلاف اعلام نمودند.

وی افزود: در مدت دو هفته اجرای طرح خاتم سلیمانی برای ۴ زندانی محکوم به قصاص نفس توسط مسئولین قضایی ،زندان ها ،متنفذین و معتمدین صلح یار شوراهای حل اختلاف از اولیاءدم در شهرهای مهاباد، نقده، خوی، ماکو رضایت اخذ شده و زندانیان محکوم از اجرای حکم قصاص نفس رهایی یافتند

عتباتی از همه مسئولین و مراجع قضایی بخاطر تلاش برای شناسایی و ارائه ارفاقات قانونی اعم از مرخصی منجر به آزادی، تعلیق مجازات و آزادی مشروط تقدیر نمود و گفت در ایام بزرگداشت یاد و خاطره سردار دلها ۱۵۹ زندانی واجد الشرایط از طریق مساعدت های قضایی آزاد شدند.

رئیس دادگستری استان آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد این تعداد از زندانیان با درک موضوع و اهمیت آزادی بنام شهید والامقام عهد بستند هیچ سوء رفتاری مرتکب نشوند ؛ وی افزود از اول تا چهاردهم دی ماه همزمان با اجرای طرح خاتم سلیمانی ۵۷ زندانی واجد الشرایط از مراقبت های الکترونیک بهره مند شده و با نصب پابند الکترونیک به زندگی در کنار خانواده و تامین معاش مشغول هستند.

از اول تا چهاردهم دی ماه با مشارکت مسئولین قضائی و زندان های استان همچنین مساعدت خیّرین ۳۳۰ نفر مددجوی نیازمند واجد الشرایط از زندان آزاد شدند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha