سازش سی و نهمین پرونده قصاص نفس در زندان خوی

در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش در اولین روز پویش آزادی زندانیان طرح «خاتم سلیمانی» با اخذ رضایت از اولیادم سازش سی و نهمین پرونده قصاص نفس استان در زندان شهرستان خوی بسته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی، پس از وقوع یک فقره قتل عمد در مرداد ماه سال ۱۳۹۸ توسط فردی به هویت (ح.ا) پرونده پس از رسیدگی در دادگاه کیفری ۱ خوی، منجر به صدور حکم قصاص نفس قاتل شد و در سال ۱۴۰۰ با تایید دیوان عالی کشور، حکم قصاص آماده اجرا بود.

وی افزود: در راستای اصلاح ذات‌البین و ترویج فرهنگ صلح و سازش در قالب پویش ایجاد صلح و سازش و آزادی زندانیان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی «خاتم سلیمانی» و اخذ رضایت از اولیادم با تلاش‌های شبانه‌روزی حجت‌الاسلام امامی، رئیس دادگستری و حجت‌الاسلام رشتبر، دادستان عمومی و انقلاب خوی، تاروردی زاده رئیس زندان ،موذنی مددکار اجتماعی و تشکیل جلسات سازش متعدد، در نهایت این تلاش‌ها موفق به اخذ رضایت از اولیادم شد.

مراد فتحی با تقدیر از مجموعه قضایی ، خیّرین و متنفذین محلی و همچنین همکاران زندان خوی بیان کرد: بدین ترتیب در ۷ دی ماه اولین روز آغاز پویش آزادی زندانیان به نام سردار دلها سازش برقرار و با گذشت اولیادم از قصاص قاتل، صلح جای کینه و کدورت را گرفت تا یکبار دیگر انسانی با همت مسئولان قضایی، هسته‌های جهادی بخشایش و بزرگواری اولیادم از چوبه دار نجات و حیات دوباره یابد.

کدیرکل زندان های استان آذربایجان غربی تصریح کرد: این اقدام خداپسندانه اولیادم در بخشش و گذشت از خون عزیزشان را تحسین می‌کنیم وسازش و گذشت درهای رحت الهی را به روی گذشت کنندگان باز می‌کند و به توصیه قرآن کریم این گذشت معامله با خداوند متعال بوده و اجر و ثواب آن هم نزد حضرتش محفوظ است.

سازش سی و نهمین پرونده قصاص نفس در زندان خوی

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha