دیدار رئیس سازمان زندان‌ها و نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان/ محمدی: توسعه اشتغال و حمایت از خانواده زندانیان برای ما در اولویت است/ موسوی‌فرد: مصونیت جامعه نیازمند برخورد قاطع نظام با افراد متخلف است

دکتر غلامعلی محمدی در سفر به خوزستان و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در این استان، بر توسعه هرچه بیشتر اشتغال در زندان‌ها به‌عنوان بهترین بستر اصلاح و تربیت مددجویان و همچنین اجرای فعالیت‌های فرهنگی و حمایت از خانواده زندانیان تأکید داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در سفر به استان خوزستان، در دیداری به گفتگو با حجت‌الاسلام موسوی‌فرد نماینده ولی‌فقیه در این استان نشست.

محمدی در این دیدار، زندان را یکی از ضرورت‌های جوامع بشری دانست و افزود: این ضرورت به خاطر وجود افرادی است که یا معارض قانون هستند و یا به هردلیل دچار جرائم غیرعمد می‌شوند. تلاش ما نیز بر این است که از همه ظرفیت‎ها برای بازسازگاری اجتماعی این افراد و تدارک بسترهای مناسب برای زندگی سعادتمندانه آنها اقدام کنیم.

اشتغال‌آفرینی در زندان‌ها بهترین بستر برای اصلاح مددجویان است

وی تأکید داشت: ما در مدیریت سازمان زندان‌ها، بهترین بستر برای اصلاح و تربیت زندانیان را توسعه کیفی و کمی اشتغال در مراکز می‎دانیم. البته به موازات آن نیز فعالیت‌های فرهنگی و همچنین اقدامات مرتبط با حمایت از خانواده زندانیان را به پیش می‌بریم.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به محاسن استفاده از سامانه‌های الکترونیک در ارتباط با امور زندانبانی گفت: یکی از برنامه‌های ما افزایش ظرفیت استفاده از پابندهای الکترونیک برای مددجویان است که درحال حاضر ۴۳۰ نفر از مددجویان واجدشرایط خوزستان و افرادی که خطری برای جامعه ندارند، از پابند الکترونیک استفاده می‌کنند.

در ادامه نیز دکتر محمدی گزارشی از وضعیت زندان‎ها و زندانیان ارائه کرد. همچنین به گفته وی، در این سفر استانی قرار است نتیجه اقدامات جهادی مدیران خوزستان و پروژه‌های مختلف به منظور افزایش سرانه اسکان مددجویان و توسعه استانداردهای زندانبانی به بهره‌برداری برسد.

نظام باید به سویی برود که پیشگیری را مقدم بر درمان بگذارد

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان نیز در این دیدار تأکید کرد: رحمت خداوند بر همه چیز سبقت دارد حتی غضب خداوند هم مصداق رحمت اوست. احکام دین و اسلام که بر اجرای حدود الهی به صورت آشکار تأکید دارد، برای پیشگیری و عبرت دیگران است تا جامعه مصون ماند و این امر برخورد قاطع نظام با افراد متخلف را می‌طلبد.

امام جمعه اهواز با این‎حال با این اعتقاد که نظام باید به سویی برود که پیشگیری را مقدم بر درمان بگذارد، افزود: طبقه‌بندی زندانیان باید کامل‌تر اجرا شود تا افراد درگیر جرائم مختلف، متهمان و محکومان در محیط زندان درکنار یکدیگر نباشند؛ هر چند می‌دانم این طبقه‌بندی در زندان‌ها تا حدود زیادی اجرا می‎شود. همچنین اقدامات مراقبتی برای زندانیان باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش دیگری از این دیدار گفت: مدیرکل زندان‌های استان خوزستان فرد پرتلاشی است و لازم است از زحمات مجموعه زندان‌ها تشکر لازم را داشته باشم.

گفتنی است؛ بازدید از مراکز مختلف تأمین و تربیتی استان خوزستان و ارزیابی خدمات زندانبانی و نیز اجرای اولویت‌های سازمان زندان‌ها در دوره اداره علمی زندان‌ها، در سفر دو روزه دکترغلامعلی محمدی به استان خوزستان پیگیری خواهد شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha