نشست رئیس سازمان زندان‌ها و رئیس‌کل دادگستری خوزستان/ محمدی: همکاران ما در زندان‌ها تلاش جدی دارند تا جامعه در آسودگی به سر ببرد/ دهقانی: در اصلاح رفتار مجرمان و کاهش جمعیت کیفری یاری‌گر زندان‌ها می‌شویم

دکتر غلامعلی محمدی در سفر به استان خوزستان و پیگیری موضوعات مبتلابه زندان، در نشستی به گفتگو با رئیس‌کل دادگستری خوزستان پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها صبح امروز، 15 تیرماه درجریان سفر به استان خوزستان، در گفتگو با رئیس‌کل دادگستری این استان، از رشد قابل توجه همکاری دستگاه قضا با زندان‌ها خبر داد.

وی در این نشست اعلام کرد؛ بر اساس آمار موجود، توجه دستگاه قضایی در این استان به زندان‌ها، قابل توجه است همچنانکه تعداد بازدیدهای همکاران قضایی به ویژه شخص رئیس‌کل رشد قابل توجهی داشته است.

رئیس سازمان زندان‌ها توضیح داد؛ از ابتدای سال جاری قریب به ۲۶۰ بازدید از زندان‌ها توسط مقامات قضایی صورت گرفته‌ و در این رابطه سال ۱۴۰۰ نیز نسبت به سال ۱۳۹۹ شاهد رشد ۱۲۰درصد بوده‌ایم. بنابراین لازم است از توجه ویژه قضات به زندان‌ها و همچنین موضوع کاهش جمعیت کیفری از طریق اجرای تخفیفات قانونی و استفاده از پابندهای الکترونیکی قدردانی کرد.

  • تراکم جمعیت زندان‌ها را باید در بازدیدهای شبانه بررسی کرد

محمدی با اشاره به افتتاح طرح جدید کانون اصلاح و تربیت اهواز طی شب گذشته عنوان کرد: مجموعه کانون اصلاح و تربیت با تلاش همکاران، با بازسازی و اصلاح فضا همراه شده و به جرأت می‌توان گفت مبدل به مجموعه‌ای زیبا و در شأن مددجویان و حفظ کرامت انسانی آنان شده است.

وی همچنین با اشاره به بازدید شبانه از زندان مرکزی اهواز و هدف از سرکشی از آن گفت: همین سرکشی‌هاست که نشان می‌دهد همکاران ما در زندان تلاش جدی دارند تا جامعه در آسودگی بیشتری به سر ببرد.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: بازدید شبانه حسن دیگری هم دارد و اینکه مشاهده تراکم جمعیت به نحو بهتری قابل ارزیابی است چرا که اغلب مددجویان در طول روز در کارگاه‌ها، کلاس‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی مشغولند وضعیت واقعی تراکم جمعیت به درستی دیده نمی‌شود.

در این نشست همچنین گزارشی از وضعیت زندان‌ها و جمعیت کیفری استان، میزان تراکم و سیاست‌های سازمان درخصوص تعامل با دستگاه قضایی درجهت کاهش جمعیت کیفری و کاهش ورودی به زندان‌ها توسط دکتر غلامعلی محمدی ارائه شد.

  • هم‌اکنون اصلاح مددجویان زندان‌ها به بهترین وجه پیگیری می‌شود

در بخش دیگری از این نشست علی دهقانی رئیس‌کل دادگستری خوزستان اذعان داشت: خوشبختانه با حضور آقای محمدی دوره جدیدی در مدیریت زندان‌ها مبتنی بر زندانبانی علمی شروع شده وحقوق زندانیان و تظلم‌خواهی آنان به بهترین نحوه در این دوره دردست انجام است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مهمترین ماموریت زندان‌ها که اصلاح مددجویان است، درحال حاضر به بهترین وجه پیگیری می‌شود. ما هم تلاش می‌کنیم در تحقق سیاست‌های رئیس محترم قوه قضائیه، به اصلاح رفتار مجرمان و کاهش جمعیت کیفری کمک کنیم.

این مقام قضایی خاطرنشان ساخت: امیدوارم با حضور شما و افتتاح پروژه‌های جدیدالاحداث در استان خوزستان، بخشی از مشکلات زندان‌ها ازجمله در حوزه سرانه اسکان و خدمات زندانبانی کاهش یابد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha