بازدید شبانه رئیس سازمان زندان‌ها از زندان مرکزی اهواز/ محمدی: حقوق مددجویان و همکاران زندانبان باید توأمان حمایت و محقق شود

دکتر غلامعلی محمدی در ادامه سفر به استان خوزستان، با حضور در زندان مرکزی اهواز، نحوه خدمت‌رسانی به مددجویان و همچنین استانداردهای زندانبانی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه سفر به استان خوزستان و پیگیری اجرای اولویت‌های تحول و تعالی زندانبانی، از «زندان مرکزی اهواز» بازدید کرد.

در این سرکشی شبانه که در نیمه شب گذشته صورت پذیرفت، وی از از طرح پروژه زندان تمام الکترونیک هوشمند نیز بازدید به عمل آورد.

بازدید شبانه روی دیگر خدمت‌رسانی به مددجویان را نشان می‌دهد

دکتر محمدی ضمن سرکشی از بخش‌های مختلف ازجمله فضای خوابگاهی مددجویان و نیز مراقبین زندان، درباره علت حضور شبانه در این مرکز تأمینی و تربیتی گفت: در بازدید روز تراکم واقعی زندان‌ها محسوس نیست. درحالیکه در بازدید شبانه و به هنگام استراحت مددجویان، می‌توان تراکم واقعی فضا را به عینه دید.

رئیس سازمان زندان‌ها یادآور شد: البته در بازدیدهای شبانه همچنان نوع فعالیت همکاران، اجرای دستورات و همچنین استانداردهای زندانبانی را به شکلی متقاوت بررسی می‌کنیم.

وی پس از گفتگو با تعدادی از زندانیان در ارتباط با نحوه خدمات‌رسانی و امکانات موجود تأکید کرد: در مناطقی مثل اهواز، هرمزگان و یا بوشهر تجهیز وسایل سرمایشی و گرمایشی مهم است. درحال حاضر هم تجهیز وسایل سرمایشی این زندان را بسیار مناسب دیدم و این نکته جای تقدیر دارد.

رسیدگی به وضعیت کارکنان باید جزء اولویت‌ها باشد

محمدی همچنین گفت: همانطور که به زندانیان توجه می‎کنید، باید به حقوق همکاران و امکانات مورد نیاز آنها نیز توجه شود درواقع رسیدگی به وضعیت کارکنان باید جزء اولویت‌ها باشد.

در سرکشی دکتر غلامعلی محمدی از زندان مرکزی اهواز، فضاهای مختلف و تعبیه‌شده این مرکز از نزدیک مورد ارزیابی رئیس سازمان زندان‌ها قرار گرفت.

گفتنی است؛ رئیس سازمان زندان‌ها روز گذشته، 14 تیرماه از فضای جدید کانون اصلاح و تربیت اهواز نیز یادید کرد و امروز هم قرار است از مراکز تأمینی و تربیتی خوزستان سرکشی کرده و درعین حال درباره بهبود هرچه بیشتر وضعیت قضایی و ارائه خدمات زندانبانی به گفتگوبا مسئولین استانی بنشیند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha