توسعه و ترویج بازی‌های فکری در کانون اصلاح و تربیت همدان

اداره فرهنگی زندان های استان یک دوره آموزشی بازی های فکری را با تاکید بر آموزش بازی ریورسی در کانون اصلاح و تربیت برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان همدان، به منظور ایجاد تفکر در بین مددجویان از طریق آموزش بازی های فکری یک دوره آموزشی با حضور کارشناسان فرهنگی اداره کل برگزار شد.

در این دوره آموزشی که با حضور پورسینا رئس اداره فرهنگی و مرادی کارشناس ورزشی اداره کل زندان های استان و مشارکت تمامی مددجویان در سالن اجتماعات کانون اصلاح و تربیت برگزار شد پورسینا گفت: بازی های فکری می تواند لحظات را برای مددجویان شاد و مفرح کند و از طرفی مغز را هم ورزش دهد و برای تقویت حافظه و تقویت ذهن مفید است.

پورسینا با تشویق مددجویان به انجام ورزش های جسمی و فکری افزود: هدف از انجام بازی های فکری، بهبود حافظه، قدرت تفکر، افزایش سرعت انتقال و تقویت مهارت های شناختی است. مهارت های شناختی همان مهارت هایی است که باید برای پردازش افکارتان داشته باشید و به زبان ساده تر اینکه برای بهتر زندگی کردن باید دائما فکر کنید و تصمیم بگیرید. پس چه خوب که به کمک روش هایی مانند استفاده از بازی فکری به مغزتان کمک کنید.

در ادامه مرادی کارشناس تربیت بدنی اداره کل با پخش ویدیو های آموزشی چگونگی انجام این بازی(ریورسی) را آموزش داد و کلیه مددجویان حاضر در کانون در قالب کارگاه های کوچکتر به رقابت با یکدیگر پرداختند.

سرپرست کانون اصلاح و تربیت در این خصوص گفت: در کانون اصلاح و تربیت همدان علاوه بر برگزاری دوره های مختلف در قالب آموزش های دینی و تحصیل مددجویان در مقاطع مختلف ، پر نمودن اوقات فراغت مددجویان در رشته های ورزشی از قبیل فوتبال و والیبال و تنیس روی میز و فوتبال دستی از اهم موضوعات کانون به شمار می رود، در خصوص ایجاد تفکر، توسعه و ترویج بازی های فکری نیز در برنامه های فرهنگی کانون مد نظر قرار گرفته است که مددجویان بتوانند در اوقات فراغت خود از اینگونه از لوازم و بازی های فکری استفاده بهینه نمایند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha