رئیس سازمان زندان‌ها مسابقات «ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی» را افتتاح می‌کند/ رقابت 22 هزار مددجو در گود زورخانه

مددجویان زندان‌های سراسر کشور از فردا، دوم مردادماه در پنجمین دوره مسابقات «ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی» به میزبانی استان یزد به رقابت می‌پردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، پنجمین دوره مسابقات «ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی» فردا، دوم تیرماه در مراسمی با حضور دکتر غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در استان یزد آغاز بکار می‌کند.

آئین افتتاحیه این مسابقات صبح فردا، یکشنبه در سالن ورزشی شهید لاجوردی زندان مرکزی این استان برگزار می‌شود و طی آن تیم‌های مختلف استانی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

پیش از این و در مراحل استانی مسابقات، در خردادماه بالغ بر 22 هزار مددجو برای شرکت در مرحله پایانی این رویداد، در تمامی زندان‌های کشور رقابت کرده و سرانجام نفرات برتر جهت شرکت در مسابقات کشوری شناسایی و قرار است طی  هفته جاری در استان یزد وارد گود زورخانه شوند.

دوره اول و دوم این مسابقات از قبل در استان‌های همدان و یزد برگزار شده و استان خراسان رضوی نیز میزبان دوره سوم و چهارم این رقابت‌ها بوده است.

گفتنی است در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ تفاهمنامه‌ای میان دفتر فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران به امضاء رسید که براساس آن کلیه هیئت‌های ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی سراسر کشور با ادارات کل زندان‌ها همکاری خواهند داشت.

هم‌اکنون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در سطح زندان‌های کشور، با هدف تقویت باورهای دینی و مذهبی از طریق ورزش، توسعه فرهنگ جوانمردی، ایثار و گذشت دربین زندانیان و همچنین احیاء فرهنگ گلریزان به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های فرهنگی و تربیتی برنامه‌ریزی شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha