یزد میزبان مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندان‌های کشور شد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی یزد گفت: پنجمین دوره مسابقات ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی زندان‌های کشور از اول تا سوم مردادماه جاری در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان های استان یزد، رضا مقبلی قرائی روز سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران استان افزود: این مسابقات با همکاری سازمان زندان‌های کشور، برخی دستگاه‌های اجرایی و خیران با حضور ۲۸۵ ورزشکار در زورخانه زندان مرکزی یزد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم زورخانه‌ای و پهلوانی یزد در دوره چهارم رقابت‌ها، قهرمان کشور شد ادامه داد: ورزشکاران ۳۱ استان در قالب هفت رشته همراه با برنامه‌های جانبی فرهنگی طبق برنامه با هم به رقابت می‌پردازند و در پایان ۵۷ نفر برگزیده و تیم‌های برتر معرفی و تجلیل می‌شوند.

این مسئول اظهار کرد: توجه به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در کنار سایر امور جزو اهداف و محور اقدامات مهم تربیتی و تامینی است که سالانه همراه با برنامه مشخص پیگیری می‌شود که تاکنون موفقیت‌های خوبی نصیب مددجویان زیرپوشش در استان شده است .

مقبلی، امکانات ورزشی زندان‌های استان را در مجموع خوب ارزیابی کرد که محل زورخانه و ورزش پهلوانی در زندان مرکزی یزد ظرفیت ۴۰۰ نفر را دارد و هم‌اکنون ۱۴۶ نفر در این رشته فعال هستند و گسترش آن جزو برنامه‌های مهمی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیرکل زندان‌های و اقدامات تامینی و تربیتی یزد بیان کرد: علاوه بر ورزشکاران مرد توجه به ورزش مددجویان زن در زندان‌های استان مورد توجه است به نحوی که هم‌اکنون در هشت رشته فعال هستند و تقویت و گسترش آن جزو برنامه‌های مهمی است که پیگیری می‌شود.

اداره کل زندان های استان یزد میزبان مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور شد

مقبلی با بیان اینکه همکاری خیران در توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی نقش موثر دارد از تمامی فعالان این عرصه خواست تا برای گسترش برنامه‌های مورد نیاز بیش از گذشته همکاری کنند که بسیار دارای اهمیت و با جدیت آمادگی همکاری وجود دارد. 

این مسئول به ظرفیت‌های گسترده فرهنگی و ورزشی در بین مددجویان استان اشاره کرد که اگر همکاری خیران و علاقه‌مندان با این اداره‌کل ارتقا یابد قطعا شاهد تحول بیشتر در این بخش مهم که ضامن سلامت و نشاط است خواهیم بود.

در پایان این نشست با رونمایی از پوستر مسابقات به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha