برگزاری اولین دوره مسابقات مهارت آموزی در زندان های لرستان

اولین دوره مسابقات مهارت آموزی در رشته های خیاطی زنانه ومردانه،چرم دوزی،اتومکانیک و پیرایش مردان در زندان های لرستان با حضور مدیرکل زندان های لرستان ومدیرکل آموزش فنی وحرفه استان و مسئولین زندان های استان در زندان مرکزی خرم اباد برگزار شد.

عبدالمجید کشوری مدیرکل زندانهای لرستان در آیین اختتامیه اولین دوره از مسابقات مهارت آموزی زندان های لرستان اظهار داشت: حرفه آموزی و اشتغال اصلی ترین اولویت سازمان زندان هاست و این مهم رسماً و طی مصوبه ای به همه زندانهای سراسر کشور ابلاغ شده است ، ما نیز هدف گذاری خوبی برای توانمند سازی و اشتغال زندانیان در استان لرستان با همکاری مستمر و صمیمانه سازمان فنی و حرفه ای استان انجام داده ایم که باعث گسترش اشتغال زندانیان شده است.

وی خاطر نشان کرد: در طول دوره مدیریت اینجانب سعی بر این شد که تعاملات سازنده بین زندانهای لرستان و سازمان فنی و حرفه ای استان در بحث کار آموزی و آموزش مهارتهای مختلف برای زندانیان، برنامه های متنوعی تدوین و برنامه ریزی ویژه ای با اهداف معین را با جدیت دنبال کنیم.

کشوری همچنین عنوان کرد: ما در بر نامه ریزی مهارت آموزی زندانیان استان دو هدف عمده را دنبال کرده ایم.نخستین هدف توانمند سازی مدد جویان و آموزش این عزیزان در زمینه آموزش های فنی حرفه ای که یقینا می تواند قطع کننده زنجیره جرم و فساد در سطح جامعه باشد و بنا به شهادت تعداد کثیری از مددجویان دلیل مشخص واصلی ارتکاب جرم نداشتن شغل وبیکاری است. دومین هدف از مهارت آموزی زندانیان بحث سبد اقتصادی خانواده زندانی می باشد که با پربار کردن سبد اقتصادی خانواده می توان آسیب های اجتماعی را کم کرد.

کشوری در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری این مسابقه گفت:ما با همکاری و هم راهی سازمان فنی و حرفه ای استان لرستان و همکاران پر تلاش در حوزه معاونت سلامت،بنیاد تعاون زندانیان و اشتغال توانستیم مراحل مقدماتی مسابقات را در کلیه زندانهای استان برگزار کنیم و توانمندترین ها توانستند در این مسابقه با هم به رقابت بپردازند.
در پایان از نفرات اول تا سوم در رشته های خیاطی زنانه ومردانه،چرم دوزی،اتومکانیک و پیرایش مردانه با جوایز نقدی تقدیر شد.

/انتهای خبر