بازدید قضات محاکم تجدید نظر استان همدان از مرکز مراقبت الکترونیک

تمامی قضات محاکم تجدید نظر به همراه جمعی از مسئولان ارشد قضایی استان از مرکز مراقبت الکترونیکی زندانیان همدان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان همدان، با هماهنگی اداره قضایی و مرکز مراقبت الکترونیکی زندانیان استان به منظور توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از مجازات پابند الکترونیکی در ابتدای محکومیت جمعی از مسئولان ارشد قضایی استان و تمامی قضات محاکم تجدید نظر استان همدان از مرکز مراقبت الکترونیکی زندانیان بازدید کردند.

در این دیدار حمزه بروجنی مدیر کل زندان‌های استان همدان ضمن تقدیر از تعامل سازنده دستگاه‌های قضایی در استان، بر ترویج و توسعه استفاده از مجازات‌های جایگزین تاکید کرد. بروجنی از ظرفیت های مطلوب سازمان زندانهای کشور در ترویج اینگونه مجازات ها خبر داد و تاکید کرد: در زندانبانی اسلامی هدف اصلاح و تربیت و نشان دادن مسیر درست به افرادی است که خواهان تغییر هستند. محبوس کردن افراد جنبه اصلاحی را کاهش می دهد و به همین منظور بهتر است به افرادی که شرایط بهره مندی از این فرصت را دارند این امکان داده شود تا قبل از ورود به زندان از طریق پابند الکترونیکی دوران محکومیت خود را بگذارنند.

بروجنی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آماری این مرکز گفت: صدور احکامی مانند پابند الکترونیکی از ابتدای محکومیت سبب حفظ آبروی فرد زندانی و جلوگیری از برچسب زندانی بودن برای وی می‌شود.
مدیرکل زندانهای استان همدان در ادامه تصریح کرد: پابند الکترونیکی از دو منظر با اهداف متعالی در نظام زندانبانی اسلامی همخوانی دارد که از طرفی آبرو، اعتبار و جایگاه اجتماعی فرد را حفظ می‌کند و با تکریم افراد به آنها فرصت می‌دهد تا همچنان با حضور در سطح جامعه به زندگی خود ادامه دهند و از طرف دیگر با حضور فرد محکوم در کنار خانواده احتمال آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی سایر اعضا را کاهش می‌دهد.

در ادامه، بازدیدکنندگان از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کردند و با حضور در اتاق کنترل، تعدادی از زندانیان تحت مراقبت الکترونیکی پابند را که در سطح جامعه در حال گذران دوران محکومیت خود بودند رصد کردند.

همچنین در جریان این بازدید، پابند الکترونیکی یکی از زندانیان این مرکز در حضور قضات محاکم تجدید نظر نصب گردید تا از نزدیک شاهد چگونگی فرایند انجام کار باشند.
در پایان این بازدید، هیئت بازدید کننده با همراهی مدیر کل زندان‌های استان از کانون اصلاح تربیت نیز بازدید کرد و فعالیت‌های فرهنگی، قضایی، بهداشتی، مددکاری و اقدامات اصلاحی و تربیتی مددجویان برای آنها تشریح شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha