حضور کارکنان زندان‌های همدان در طرح جمع‌آوری زباله

با هماهنگی اداره کل محیط زیست و اداره کل زندان‌های استان همدان، طرح همدان پاک با هدف ترویج فرهنگ احترام به محیط زیست اجرا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان همدان، سرپرست و کارکنان زندان‌های همدان با حضور در طرح همدان پاک به پاکسازی بخشی از حریم جاده خروجی به سمت تهران پرداختند.

حضور کارکنان زندان‌های همدان در طرح جمع آوری زباله

در اجرای "طرح همدان پاک" ۱۲۰ نفر از زندانیان جرائم سبک نیز حضور داشتند.

این مراسم با شعار "نه به پلاستیک" برگزار شد علاوه بر دستگاه قضایی استان، استانداری، آموزش و پرورش، هلال احمر، راهداری، شهرداری و منابع طبیعی و سایر ادارات دولتی و خصوصی حضور داشتند.

حضور کارکنان زندان‌های همدان در طرح جمع آوری زباله

عدالت‌خواه رئیس کل دادگستری استان که به عنوان سخنران در این مراسم حضور داشت، گفت: پچاکسازی محیط زیست یک فرهنگ عمومی و یک ارزش است. مراقبت از محیط زیست به اندازه مراقبت از پاکیزگی فضای خانه مهم است.

حضور کارکنان زندان‌های همدان در طرح جمع آوری زباله

در این جمع زندانیان حاضر در این مراسم گفت: آمار عفو استان به گونه‌ای است که در ۴سال گذشته بیش از ۴۰۰۰ نفر مشمول عفو شده‌اند در حالیکه در ۱۰ سال قبل از آن این آمار حدود ۵۰۰ نفر بوده است.

حمزه بروجنی سرپرست اداره کل زندانی استان همدان در ابتدای این مراسم خطاب به زندانیان گفت: نگهداری و محافظت از محیط زیست و پاکسازی فضای شهری یک وظیفه عمومی است. اگرچه اقدامات این چنینی فضا فیزیکی را آنچنان تغییر نمی دهد اما باورهای درست را جایگزین باورهای اشتباه می کند و فرهنگ احترام به محیط زیست را در جامعه ترویج می دهد.

حضور کارکنان زندان‌های همدان در طرح جمع آوری زباله

بروجنی در ادامه افزود: همه ما در کل گیری این پدیده دست داریم و حالا برای رفع این چالش، هرکس باید از خودش شروع کند.

در ادامه تمامی شرکت کنندگان به گروه‌های مختلفی تقسیم شدند و محدوده‌های مختلفی را پاکسازی کردند.

انتهای خبر/ابزارک تصویر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha