پیامد اجرای سند تحول قضایی، گسترش عدالت و افزایش رضایتمندی عمومی در جامعه است

سرپرست زندانهای استان همدان تکریم و توانمندسازی زندانیان و حمایت از خانواده آنها را شاکله زندانبانی اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان همدان، مراسم افتتاحیه ساختمان جدید مرکز مراقبت الکترونیک(زندان سما) با حضور رئیس کل دادگستری همدان، سرپرست زندان‌های همدان و همچنین جمعی از روسا و کارکنان زندانهای استان برگزار شد.

در این مراسم عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در سطح زندانهای استان و تغییر رویه قضایی از حبس زدایی و بهره‌مندی از مجازات های جایگزین گفت: استفاده از مجازات‌های جایگزین سبب می‌شود فرد خاطی به تنهایی تاوان اشتباه خود را بپردازد و سایر اعضای خانواده با کمترین میزان آسیب مواجه شوند.

پیامد اجرای سند تحول قضایی، گسترش عدالت و افزایش رضایتمندی عمومی در جامعه است
عدالتخواه پس از افتتاح ساختمان جدید مرکز مراقبت الکترونیکی زندانیان استان با اشاره به آسیب‌های ناشی از حبس برای خانواده‌ها افزود: قطعاً اجرایی محکومیت در قالب پابند الکترونیکی اگر از بدو محکومیت و قبل از ورود فرد به زندان باشد برای وی و سایر اعضای خانواده اش بهتر خواهد بود. در این راستا لازم است بعنوان یک روش جایگزین فرهنگ صدور محکومیت‌های جایگزین به خصوص پابند الکترونیکی در محاکم قضایی توسعه یابد.

حمزه بروجنی سرپرست زندان‌های استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به سیاست‌های حبس زدایی در نظام نوین زندانبانی گفت: در سند تحول قضایی بر توسعه نظام نیمه آزادی و تغییر رویکردهای حبس محور تاکید شده است که مصداق عینی برقراری عدالت در نظام قضایی کشور است.

بروجنی تصریح کرد: به منظور اجرای دستورالعمل های مربوط به سند تحول قضایی و با هدف کاهش آسبیب‌های ناشی از حبس سرپرست خانواده و همچنین توجه به اولویت پنجم ابلاغی از جانب ریاست سازمان زندان‌های کشور، اداره کل زندان‌های استان همدان اقدام به توسعه فضای فیزیکی مرکز مراقبت الکترونیکی زندانیان کرده تا بتواند در توسعه و ترویج عدالت و اجرای سند تحول قضایی و بهره مندی از تاسیسات نوین در کاهش جمعیت کیفری نقش آفرینی کند.

پیامد اجرای سند تحول قضایی، گسترش عدالت و افزایش رضایتمندی عمومی در جامعه است

سرپرست زندان‌های استان در ادامه افزود: هدف سند تحول قضایی اجرای عدالت در چارچوب قوانین، دفاع از بزه‌دیده و مجازات بزهکار با تاکید بر تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی و اقتصادی خانواده زندانیان است.

پیامد اجرای سند تحول قضایی، گسترش عدالت و افزایش رضایتمندی عمومی در جامعه است

بروجنی در بخش پایانی سخنان خود در این مراسم با شاره به آمار و عملکرد مرکز مراقبت الکترونیک زندانیان استان همدان گفت: تاکنون ۹۴۴ نفر از زندانیان استان همدان از خدمات پابند الکترونیک بهره‌مند شده‌اند. توسعه زیرساخت‌های نوین و بهره‌مندی از تاسیسات و فناوری‌های هوشمند منجر به ارتقاء کیفیت خدمات برای زندانیان و تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی می‌شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha