توانمندسازی خانواده زندانیان عاملی موثر در توقف چرخه جرم

سرپرست زندان‌های استان همدان در بازدید از کارگاه ها و مشاغل خانگی زندانیان بر توسعه و ترویج فرهنگ کار در میان خانواده‌ها و حمایت از این مشاغل برای تامین معیشت خانواده‌های آبرومند تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان همدان، بروجنی سرپرست زندان‌های استان با همراهی عبدالملکی مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان همدان ضمن بازدید از خانواده زندانیان از کارگاه‌های خانگی آنها بازدید کرد.

سرپرست زندان‌های استان از سه کارگاه تولیدی شامل: کارگاه قالیبافی، خیاطی و کارگاه سفالگری که به همت انجمن حمایت از زندانیان در منزل برای این خانواده‌ها راه اندازی شده بود بازدید کرد.

بروجنی در این باره گفت: اداره امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندانیان همدان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ زمینه راه اندازی مشاغل خانگی برای ۵۹ خانواده زندانی را از طریق پرداخت وام‌های قرض الحسنه و حمایت‌های مادی و معنوی فراهم کرده است.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی احتمالی متأثر از دوران حبس سرپرست خانواده تاکید کرد: تحقق اهداف متعالی زندانبانی اسلامی بدون توجه به خانواده زندانیان و تأمین معیشت آنها ممکن نیست. قطعاً اینگونه اقدامات علاوه بر درآمدزایی برای خانواده، زمینه تحکیم بنیان خانواده را فراهم می‌کند.

بروجنی تصریح کرد: توانمندسازی خانواده زندانیان از طریق ایجاد اشتغال و راه اندازی مشاغل خانوادگی برای اعضای خانواده، نقش موثری در توقف چرخه جرم دارد و از دغدغه های ناشی از نبود سرپرست خانواده و دوران حبس را برای فرد زندانب و سایر اعضای ۸انوادهدکاهش می دهد.

بروجنی با اشاره به عملکرد مطلوب اداره امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج استان همدان افزود: در سال ۱۴۰۱ این مرکز با پرداخت وام‌های قرض الحسنه به ارزش ۱۳میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان زمینه اشتغال بیش از ۱۵۰ خانواده را فراهم کرد. در شش ماهه نخست ۱۴۰۲ نیز بیش از ۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان وام به ۵۹ نفر جهت راه اندازی مشاغل تولیدی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha