مهارت‌آموزی و اشتغال؛ راهکاری اساسی برای خروج زندانیان از چرخه جرم

مراسم افتتاحیه فروشگاه حامی همدان با حضور جمعی از مسئولان کشوری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان همدان، فروشگاه حامی زندانیان استان همدان با مشارکت و همکاری بنیاد تعاون زندانیان استان و بنیاد تعاونی روستایی در فضایی به مساحت ۴۵۰ متر مربع و ایجاد اشتغال برای ۱۹ زندانی افتتاح شد.

در این مراسم قاسمی فرزاد استاندار همدان، خانجانی دادستان مرکز استان، مطهر نژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور و بروجنی سرپرست زندان‌های استان همدان و جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.

بروجنی، سرپرست زندان‌های استان همدان در ابتدای این مراسم با اشاره به فرمایشات رهبری در توجه به مقوله اشتغال و انتخاب شعار "مهار تورم و رشد تولید" برای سال جاری از اشتغال زندانیان به عنوانی نمونه ای کوچک در تحقق این مهم اشاره کرد و گفت: اشتغال و مهارت آموزی زندانیان یکی از راهکارهای سازمان زندان‌ها برای توقف چرخه جرم و بازپروری زندانیان است.

بروجنی در ادامه افزود: اگرچه اشتغال زندانیان همواره یکی از دغدغه‌های مسئولان سازمان زندان‌های کشور بوده است اما در سال‌های اخیر شاهد رشد کمی و کیفی اشتغال زندانیان و توجه به درآمد و معیشت خانواده زندانیان بوده‌ایم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده و همکاری و تعامل مسئولان استانی تاکید کرد: این گونه اقدامات مستلزم همکاری و تعامل سازنده بخش‌های مختلف اداری و سازمانی است که به لطف پروردگار در استان همدان مردم و مسئولان در خدمت رسانی به اقشار محروم و آسیب دیده همواره پیشگام هستند. این همدلی سبب شده تا امروز شاهد این اقدام مبارک و بکارگیری مستقیم ۱۹ نفر در فروشگاه حامی باشیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha