اعطای ارفاقات قانونی به ۴۶ زندانی همدانی

حسن خانجانی موقر دادستان مرکز همدان در بازدید از زندان مرکزی بر پیگیری درخواست‌های قضایی زندانیان برای اعطاء هرگونه ارفاقات قانونی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان همدان، حسن خانجانی موقر در حاشیه بازدید از بند مالی زندان مرکزی همدان، گفت: در طول سال این بازدیدها و دیدارهای چهره به چهره به صورت مستمر و با هدف شناسایی مشکلات زندانیان به ویژه زندانیان مالی انجام می گیرد تا با بررسی پرونده ها، راهکار قانونی برای برون رفت از مشکلاتشان ارائه شود.

خانجانی موقر عنوان کرد: برخی زندانیان با مبالغ اندک و به دلیل شکایت شاکی زندانی شده اند که می توان با رایزنی با شاکی و یا همراهی ستاد دیه و یا حتی اعطای مرخصی و دیگر ارفاقات قانونی، فرصتی برای جلب رضایت طرف پرونده و در نهایت آزادی زندانی فراهم ساخت.
دادستان همدان افزود: در بازدید اخیر از زندان مرکزی استان به ۴۶ محکوم مالی ارفاقات قانونی مانند مرخصی، رای باز، رای کار و... اعطا شد.
وی در پایان تصریح کرد: زندانیانی در بند مالی هستند که ناخواسته و نادانسته گرفتار شده اند و بهتر است برای حل مشکلاتشان تلاش مضاعفی داشته باشیم، چرا که این گونه حمایت ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای آنان و خانواده های ایشان بسیار موثر است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha