دکتر محمدی: در چرخه اصلاح‌وتربیت زندان‌ها، یکی از مهمترین برنامه‌ها توسعه ورزش با هدف سلامت جسم، ارتقاء سلامت روح و غنی‌سازی اوقات فراغت زندانیان است

تفاهم‌نامه همکاری وزارت ورزش و سازمان زندان‌ها با هدف توسعه فعالیت‌های ورزشی در زندان‌ها و بهره‌مندی زندانیان از خدمات ورزشی، صبح امروز شنبه دهم تیرماه به امضاء رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، تفاهم‌نامه همکاری سازمان زندان‌ها و وزارت ورزش و جوانان صبح امروز با حضور دکتر سیدحمید سجادی و دکترغلامعلی محمدی به امضاء رسید.

رئیس سازمان زندان‌ها در آئین امضای این تفاهم‌نامه گفت: مهمترین ماموریت و رسالت سازمان زندان‌ها،  اهداف اصلاحی و تربیتی است و بر این اساس اقدامات فرهنگی اساس وظایف سازمانی است. در چرخه‌ اصلاح و تربیت ورزش نقش مهمی دارد چرا که می‌تواند به بازگشت سعادتمندانه زندانیان به آغوش جامعه کمک کند.

درصدد نهادینه‌سازی و توسعه بیشتر ورزش در زندان‌ها هستیم

رئیس سازمان زندان ها در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توسعه ورزش در زندان‌ها یک تکلیف قانونی است که از گذشته در تمام مراکز تأمینی و تربیتی جاری بوده است لذا با امضای این تفاهم‌نامه درصدد نهادینه سازی اجرای این تکالیف جاری و توسعه بیشتر ورزش در زندان‌ها هستیم.

دکترمحمدی با اشاره به آثار و نتایج توسعه ورزش در زندان‌ها افزود: فعالیت‌های ورزشی در زندان‌ها و مراکز تأمینی و تربیتی در سه قالب ورزش‌های تعلیمی و تربیتی، ورزش صبحگاهی و ورزش قهرمانی و حرفه‌ای پیگیری می‌شود. اقدامات ما با هدف اصلاح و تربیت در دو بعد جسمی و روانی است.

وی ادامه داد: کمک به بازاجتماعی نمودن زندانیان، پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و اختلالات ناشی از فقر حرکتی، پرکردن اوقات فراغت زندانیان با برنامه‌های هدفمند و اثربخش و افزایش اعتماد به نفس زندانیان که موجب کاهش اضطراب و تشویش آنان می‌شود و پیشگیری از رفتارهای پرخطر را می‌توان از برخی نتایج اجرا و توسعه ورزش در زندان‌ها دانست.

رئیس سازمان زندان‌ها در پایان گفت: مهمترین بندهای این تفاهم‌نامه توسعه ورزش همگانی و همچنین تدوین و طراحی برنامه‌های فرهنگی و پژوهشی در حوزه ورزش از طریق تعاملات مشترک با وزارت ورزش است.

امکانات ورزشی را می‌توانیم برای توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در اختیار سازمان زندان‌ها بگذاریم‌

دکتر سجادی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه تلاش مجموعه وزارت ورزش و جوانان اثربخشی برای توسعه ورزش در سازمان زندان‌ها است اظهار داشت: جمع مدیران وزارتخانه تاکید بر موضوع اصلاح و تربیت دارند و اینکه بتوانیم با تعامل با سازمان زندان‌ها قدم‌های مثبتی به روی تعلیم و تربیت و اصلاح زندان‌ها برداریم.

وی افزود: طبق تفاهم‌نامه می‌توانیم روی اوقات فراغت زندانیان نیز کار کنیم. زندانی سالم متفاوت‌تر از زندانی است که دارای یک مریضی باشد. یک زندانی سالم و بانشاط را بهتر می‌توان مدیریت کرد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: عزم مدیران وزارتخانه براین است که در خدمت سازمان زندان‌ها و این قشر از جامعه که به هر علتی باید مدتی از زندگی خود را در زندان سپری کنند باشیم و بتوانیم در راستای تعلیم و تربیت آنها گام برداریم. این افراد قرار است دوباره به جامعه برگردند و از این‌رو خوشحال می‌شویم که به عنوان متولی ورزش کشور کاری برای این قشر انجام دهیم.

دکتر سجادی ادامه داد: درخصوص امکانات ورزشی آن چیزی که در اختیار داریم را می‌توانیم در اختیار سازمان زندان‌ها در راستای توسعه ورزش قهرمانی و همگانی بگذاریم‌. این اشتیاق و استقبال در مجموعه وزارت ورزش و جوانان وجود دارد در زمینه آموزش مربی و ورزشکار نیز همکاری داشته باشیم.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که در راستای کمک به زندانیان کاری انجام دهیم. در زمینه فضاهای ورزشی ما اماکنی را در اختیار داریم و اگر سازمان زندان‌ها با توجه به محدودیت‌هایی که برای استفاده از اماکن دارد به فضاهای ورزشی ما نیاز داشته باشد این آمادگی را داریم که اماکن را در اختیار بگذاریم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در یکسری از رشته‌ها مثل بازی‌های فکری نیز می‌توان با فدراسیون ورزش‌های همگانی تعامل و همکاری داشته باشیم. همچنین از سمن‌ها نیز برای تعامل با سازمان زندان‌ها می‌توانیم بهره بگیریم.

گفتنی است در این جلسه که با حضور جمعی از معاونان و مدیران هر دو دستگاه برگزار شد حاضران به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha