اعمال ارفاقات قانونی برای 840 زندانی در سمنان ویژه هفته قوه قضائیه

پس از بازدید های مستمر مقامات قضایی از زندانهای استان سمنان بیش از 840 زندانی از ارفاقات قانونی بهرمند شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان سمنان،با شروع هفته قوه قضاییه مقامات قضایی استان سمنان بازدید های خود را آغاز کرده و دستورات لازم برای اعمال ارفاقات قانونی را صادر نمودند.

محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه بازدیدهای رسمی و غیررسمی از زندان‌ها و نظارت بر احوال زندانیان در استان سمنان به یک رویه متداول تبدیل شده است، عنوان کرد: در هفته قوه قضاییه به صورت هماهنگ از تمام زندان‌های استان توسط ۷۳ مقام قضایی بازدید شد.

عبدالهی با اشاره به اینکه این بازدید ها به صورت چهره به چهره با زندانیان بوده است، تصریح کرد: در این دوره از بازدیدها، زندانیان فرصت دارند تا چنانچه امکان ارائه مطالبی را به صورت شفاهی ندارند، به صورت مکتوب و مستقیم به مقام قضایی مربوطه اعلام تا گره‌گشایی و پیگیری قانونی معمول شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه ارفاقات خوبی در این دوره از بازدید ها برای زندانیان اعمال شده است، خاطر نشان کرد: با حضور معاونان قضایی، رؤسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و روسای دادگاه‌های بخش و قضات ذی‌ربط، ۸۴۰ زندانی مشمول برخورداری از تأسیسات قانونی شدند.

وی با اشاره به اینکه میز های خدمت در زندان ها دایر شده است، بیان کرد: با همراهی مقامات قضایی مرکز استان سمنان متناظر با حوزه‌های قضایی با حضور در بندهای نگهداری زندانیان اعم از آقایان و بانوان، گفت‌وگوی چهره به چهره و بدون واسطه با زندانیان اتفاق افتاده است.

عیدالهی افزود: تأسیسات قانونی ارفاقی مشتمل بر مرخصی پایان حبس، مرخصی و رأی باز، موافقت با پیشنهاد آزادی مشروط، تعلیق مجازات، بهره‌مندی از پابند الکترونیک و تخفیف و تبدیل قرارهای تأمین کیفری صادره بوده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه رویکرد دستگاه قضایی استان سمنان در موضوع زندان باز اجتماعی صحیح است، عنوان کرد: علاوه بر اینکه در زندان‌ها حرفه‌آموزی، بازپروری با اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و مذهبی ملاک است، البته زندانیانی که مشمول این ارفاق‌ها شدند نظارت بر رفتارشان وجود دارد و در صورت ارتکاب جرم جدید، مجازات عبرت‌آموزی در انتظارشان است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha