تشریح دستاوردها، خدمات و فعالیت‌های اداره کل زندان‌های استان کردستان در رسانه ملی

همزمان با سومین روز از هفته بزرگداشت قوه قضائیه، مدیرکل زندان ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان کردستان با حضور در صدا و سیمای مرکز کردستان به تشریح دستاوردها، خدمات و فعالیت های این اداره کل پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان کردستان ، مجتبی محمدی شنبه شب با حضور در برنامه شبانگاهی میزان ویژه هفته بزرگداشت قوه قضایی در سخنانی به تشریح فعالیت ها و خدمات اداره کل زندان ها به زندایان و خانواده های آنان پرداخت.

وی افزود: در سایه مشارکت و همدلی مردم نوع دوست و خیرخواه استان کردستان شاهد آزادی 50 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در سطح استان در قالب 13 گلریزان مردمی بوده ایم.
مدیرکل زندان ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان کردستان تصریح کرد: مردم نیکوکار و خیرخواه کردستان می توانند در ایام مختلف سال با مراجعه حضوری یا با استفاده از ابزارهای ارتباطی نسبت به آزادی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد اقدام کنند.
محمدی افزود: اشتغال زایی برای زندانیان نیز از دیگر اولویت های کاری سازمان زندان ها بوده و در این راستا در استان کردستان نیز همگام با دیگر نقاط کشور اقدامات قابل توجهی برای ایجاد اشتغال برای زندانیان صورت گرفته و هم اکنون بیش از 73 درصد محکومین در زندان های استان شاغل هستند.
وی از همه کارآفرینان و خیرین کردستانی دعوت کرد که با همراه اداره کل زندان ها اقدام به فراهم کردن زمینه های اشتغال زایی برای زندانیان و خانواده های آنان کنند.
محمدی اظهار کرد: تسهیلات بانکی و تخفیفات مالیاتی و بیمه ای ویژه ای برای کارآفرینان و سرمایه گذاران در حوزه اشتغال زایی و راه اندازی واحدهای تولیدی برای زندانیان در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل زندان ها با همکاری ادارات و دستگاه های حمایتی در ایام مختلف سال از خانواده های زندانیان نیز حمایت های مادی و خدمات مشاوره ای و مددکاری را ارائه می کند.

تشریح دستاوردها، خدمات و فعالیت های اداره کل زندان های استان کردستان در رسانه ملی
مدیرکل زندان ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان کردستان تصریح کرد: با همکاری سازمان فنی و حرفه ای، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دوره های آموزشی صنایع دستی و حرفه آموزی برای زندانیان استان در طول سال برگزار می شود و پس از گذراندن دوره های تخصصی، گواهینامه حرفه ای به این افراد ارائه می شود که پس از آزادی از زندان می توانند با دریافت تسهیلات بانکی اقدام به راه اندازی شغلی پایدار برای خود نمایند.
مدیرکل زندان ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان کردستان پیش از حضور در برنامه تلویزیونی سیمای مرکز کردستان در ویژه برنامه هفته قوه قضایی در صدای مرکز کردستان نیز حضور پیدا کرد و از طریق رادیو به صورت زنده پاسخگوی سؤالات شهروندان کردستانی شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha