کاهش جمعیت کیفری در زندان های همدان با طرح های ابتکاری و روش‌های جایگزین حبس

حمزه بروجنی سرپرست زندان های همدان با رئیس کل دادگستری استان دیدار و در مورد هدفگذاری و برنامه ریزی در جهت کاهش جمعیت کیفری با وی گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان همدان، بروجنی سرپرست زندان‌های استان با حضور در دفتر عدالتخواه رئیس کل دادگستری همدان با وی دیدار و در مورد مسائل و موضوعات مهمی از جمله: طبقه بندی و خدمت رسانی به زندانیان و روش‌های موثر در کاهش جمعیت کیفری گفتگو کرد.

بروجنی، سرپرست زندان‌های همدان در این دیدار بر هماهنگی، همکاری و تعامل با مجموعه قضایی استان تاکید کرد و گفت: تعامل و همفکری مسئولان قضایی استان در کنار تحلیل داده های مربوط به جمعیت کیفری به ما کمک می کند تا درک بهتری از وضعیت موجود داشته باشیم و بتوانیم در تعیین اهداف و تدوین برنامه‌های کاربردی برای رسیدن به شرایط مطلوب اقدامات موثری انجام دهیم.
سرپرست زندان های همدان افزود: اجرای طرح طبقه بندی زندانیان نیز علاوه بر تسهیل روند خدمات رسانی به آنها، شرایط را برای نظارت، بررسی و کنترل میزان ورودی و خروجی بر اساس متغیرهای مختلف مشخص می کند. در دوران تحولی زندانها تاکید بر مدیریت علمی زندانهاست و برای دستیابی به لایه های پنهان در رفتارها مجرمانه نیازمند تمرکز بر پژوهش های عملی و تحلیل های آماری جامعه هدف هستیم.
عدالتخواه رئیس کل دادگستری همدان نیز ضمن تبریک انتصاب حمزه بروجنی به سمت سرپرستی زندان های همدان بر کاهش جمعیت کیفری استان با استفاده از مشوق ها و طرح ها جایگزین حبس تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در استان شاهد ترویج و توسعه رویکرد حبس زدایی و استفاده از طرح های ابتکاری در این حوزه هستیم. تفکر اصلاحی و تربیتی راه برون رفت از وضعیت موجود است.
رئیس کل دادگستری همدان در ادامه با ارائه آماری از عملکرد کمیته مصلحین، وکلای مصلح، معتذرین و کمیته عفو بر نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در مجامع قضایی تاکید کرد.
بومی کردن سند تحول قضایی و اجرای دقیق آن، استفاده از ابزار و ظرفیت ها در جهت توسعه زندان سما، اقدامات پیشگیرانه و بررسی راهکارهای علمی بر کاهش جمعیت کیفری، حفظ کرامت انسانی و رعایت حقوق شهرونی زندانیان از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
در پایان این دیدار حمزه بروجنی سرپرست زندان های همدان از تمرکز و تاکید رئیس کل دادگستری استان بر روش های جایگزین حبس و اقدامات صورت گرفته در این حوزه تقدیر کرد.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha