اشتغال، بزرگترین راه گریز از آسیب‌های اجتماعی است

مدیر کل زندان های خراسان جنوبی اشتغال را بزرگترین راه فرار از آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی،«عبدی» در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع)، با اشاره به رسالت سازمان زندان ها، نگهداری محکومین و متهمین را نخستین رسالت این مجموعه برشمرد.

وی با بیان اینکه اصلاح و تربیت مدجویانی که دوران محکومیتشان را سپری می کنند دومین رسالت اداره کل زندان ها است گفت: ما باید تلاش کنیم در اداره کل زندان ها، زندانی بعد از خروج از زندان، یک انسان سالم و با اخلاق اجتماعی مناسب به جامعه بازگردد.

وی با اشاره به توفیقات حاصله در زمینه آموزش مددجویان تصریح کرد: فقط در یک نگاه گذرا با ارائه آموزش های انجام شده، بیش از 400 مددجو در زندان های استان حافظ یک تا سی جزء قرآن شده اند.

وی از افتتاح بند معراج در زندان مرکزی در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در این بند، روان شناسی مذهبی برای مدجودیان انجام خواهد شد.

مدیر کل زندان های خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمینه های اشتغال و امور فرهنگی در زندان ها، نیازمند مشارکت همه دستگاه های اجرایی هستیم.

وی با بیان این که بر اساس سند تعریف شده سازمان بیش از 50 درصد زندانیان باید مشغول به کار باشند اذعان داشت: سال گذشته 46 درصد این سند در استان اجرا و بیش از 12 میلیارد تومان حقوق به زندانیان پرداخت شد.

به گفته عبدی، بر اساس دیدگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هم اکنون وضعیت زندانیان و خانواده آنها بهبود یافته است گفت: در گذشته زندانی سر بار خانواده بود اما الان با حقوقی که دریافت می کند خرج و مخارج زندگی خود را تامین می کند.

وی، ارائه تسیهلات بعد ازآزادی زندانی، اشتغال خانواده زندانیان، تحصیل فرزندان زندانیان، درمان زندانی و خانواده زندانیان را از جمله اقدامات سازمان زندان ها برای بهبود شرایط اجتماعی زندانیان برشمرد.

به گفته وی، بر اساس الگوی ابلاغی، سال گذشته باید برای 65 نفر کارت شناسایی صنعتگری صادر می شد که با تعامل مناسب، این کارت برای 72 نفر از شاغلین صنایع دستی در زندان های استان صادر شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: با برگزاری 20 دوره آموزشی در زندان های بیرجند، نهبندان، فردوس و بازداشتگاه عمومی بیرجند در سال گذشته ، 316 نفر در این دوره ها نام نویسی کرده و 298 نفر موفق به اخذ گواهی نامه مهارت شده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی نیز در این نشست با اشاره به اقدامات منحصر به فرد در زندان های استان در زمینه صنایع دستی گفت: لازم است این اقدامات به آحاد جامعه معرفی شود.

«شاهوردی» با تأکید بر افزایش همکاری اداره کل میراث فرهنگی با اداره کل زندان ها گفت: سعی می کنیم بیش از پیش در زمینه اشتغال و آموزش مددجویان اقدام کنیم.

در این جلسه رئیس اداره اشتغال و حرفه آموزی زندان های استان و مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندان های خراسان جنوبی نیز عملکردی از حوزه های کاری خود ارائه دادند.

در پایان، تفاهم نامه همکاری ما بین اداره کل زندان های استان و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی منعقد و از خدمات مدیر کل میراث فرهنگی تقدیر شد.

انتهای خبر/

اشتغال، بزرگترین راه فرار از آسیب های اجتماعی

اشتغال، بزرگترین راه فرار از آسیب های اجتماعی

اشتغال، بزرگترین راه فرار از آسیب های اجتماعی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha