کاشت یک میلیون اصله درخت و پاکسازی شبانه معابر بجای مجازات حبس در استان همدان

تامین منافع عمومی یکی از اهداف اساسی در طرح های جایگزین حبس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان همدان، عدالتخواه رئیس کل دادگستری همدان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل و سرپرست زندان های استان با اشاره به طرح های جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی گفت: در قانون مجازات اسلامی که در سال 1392 تدوین شده است بر مجازات های جایگزین حبس با هدف اصلاح و تربیت و متنبه شدن فرد مجرم تاکید دارد. قطعاً حبس بعنوان یک استثناء برای افرای که وجودشان برای جامعه ضرر و زیان هایی به همراه دارد به قوت خود باقی است.

عدالتخواه هدف از طرح های جایگزین حبس را تامین منافع عمومی عنوان کرد و افزود: در استان همدان دو طرح پاکسازی شبانه فضای شهری و نهالکاری در نظر گرفته شده که در طرح پاکسازی در حال ساماندهی احکام برای ده هزار نفر از مجرمین هستیم و در طرح نهالکاری نیز کاشت یک میلیون اصله درخت پیش بینی شده است.

رئیس کل دادگستری همدان در ادامه تصریح کرد: زندان مانند یک بیمارستان است. زندانی یک بیمار است که به ناهنجاری رفتاری و قانون گریزی مبتلاست در زندان تمام فعالیت های فرهنگی، قضایی، ورزشی، مددکاری و روانشناسی در جهت اصلاح و بازگشت فرد تعریف می شود.

عدالتخواه در دامه تصریح کرد: استان همدان در جلب رضایت شکات و مختومه کردن پرونده های قضایی با پیاده سازی طرح معتذرین در برهه اخیر رتبه برتر کشوری را کسب کرده است. هدف از این طرح جبران معنوی و روحی خسارت وارده بر فرد زیان دیده است که که خودبخود به کاهش جمعیت کیفری و کاهش هزینه های قضایی می انجامد.

وی در پایان سخنان خود با تقدیر از از اقدامات صورت گرفته در زمان مدیرکل سابق زندان های استان، انتصاب حمزه بروجنی بعنوان سرپرست جدید زندان‌های استان را تبریک گفت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha