آشنایی با قرآن و نماز، منشأ تحولات عمیق معنوی است

چهاردهمین نشست مدیرکل و اعضای شورای اداری زندان های استان لرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان لرستان در چهاردهمین نشست شورای اداری زندان‌های استان لرستان، ضمن پیگیری مصوبات نشست قبلی شورا، عملکرد و اقدامات انجام شده در حوزه‌های سلامت اصلاح و تربیت، قضایی، اشتغال، بهداشت و درمان، حفاظت و بازرسی، امور مالی اداری و پشتیبانی و همچنین یگان حفاظت زندان‌های لرستان توسط اعضای شورا تشریح و ارزیابی گردید. همچنین تبیین اولویت‌های سازمانی نیز در دستور کار این نشست قرار گرفت.

عبدالمجید کشوری مدیر کل زندان‌های استان لرستان در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطر امام راحل و شهدای گرانقدر بخصوص شهدای هفتم تیر، پیشاپیش فرا رسیدن هفته قوه قضاییه را تبریک گفت.

وی با اشاره به اهمیت نماز در اصلاح و تربیت زندانیان عنوان کرد: در آیات قرآن چهار ناظر بر اعمال انسان‌ها ذکر شده؛ اولین ناظر خداوند متعال است که بر همه رفتار و سکنات ما احاطه کامل دارد. دومین ناظر بر اعمال ملائک مقرب خداوند هستند. سومین ناظر زمینی است که بر آن قدم می‌گذاریم و چهارمین ناظر، اعضا و جوارح خود انسان هستند.

کشوری ضمن تأکید بر آیات مذکور، خاطر نشان کرد: چه خوب است که ما بعنوان کسی که چند صباحی مسئولیتی را به امانت بر عهده داریم، مراقب رفتار و کردار خود باشیم.

مدیر کل زندان‌های استان لرستان گفت: آنچه ما می‌توانیم در حوزه اصلاح و تربیت به عنوان یک مسئول مد نظر داشته باشیم، این است که ما باید منشأ خدمتگزاری باشیم و تلاش کنیم کسی که قدم اشتباهی را برداشته، او را در مسیر درست قرار دهیم.

وی نماز و قرآن را زمینه اصلاح و تربیت صحیح زندانیان معرفی کرد و گفت: چنانچه زندانیان را با قرآن و نماز آشنا کنیم، می‌توانیم زمینه رشد فکری آنان را فراهم کنیم.

کشوری گفت: نیاز اصلی جامعه امروزی رشد معنویت و توجه به مسائل دینی است که اگر معنویت به فراموشی سپرده شود، قطعاً خطرات جبران ناپذیری جامعه بشریت را تهدید خواهد کرد.

عضو شورای قضایی استان اظهار داشت: خیلی از زندانیان ما ممکن است از علم و سواد و تحصیلات دانشگاهی برخوردار نباشند، اما همینکه آنان را با این معنویات آشنا می‌کنیم، می‌بینیم زمینه بازگشت آنان به اصل خودشان که همان انسانیت است فراهم می‌شود و نتیجه آن در کسب رتبه‌های برتر در مسابقات فرهنگی و هنری و قرآنی به منصه ظهور می‌رسد.

وی بیان داشت: ما در این زمینه وظایف شرعی، قانونی و انسانی داریم که این امورات را به نحو احسن انجام دهیم و این مطالبه جدی مجموعه مدیریتی زندان‌ها از همکاران است و انتظار می‌رود در بحث نماز عملکردی شفاف و چشمگیر داشته باشیم.

کشوری سپس با اشاره به اولویت‌های ابلاغی سازمان زندان‌ها عنوان کرد: همکاران تلاش کنند تا برنامه‌های اجرایی پنج اولویت اعلام شده از طرف سازمان، تحقق کامل یابد.

مدیر کل زندان‌های استان لرستان در ادامه برنامه‌های اداره کل زندان‌های استان لرستان در هفته قوه قضاییه را تشریح کرد و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، میز خدمت در نماز جمعه و حضور در مساجد سطح شهر جهت ارائه گزارش به مردم شریف استان را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

در ادامه این نشست، امورات مربوط به زندان‌های سراسر استان پیگیری و بررسی شد و ضمن تصویب مصوبات در شورای اداری، تعدادی از اعضای شورا گزارشی از اقدامات خود را مطرح نمودند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha