جابجایی زندان تبریز از مرکزیت شهر جزو مطالبات مردمی است/ بهترین مسیر اصلاح‌وتربیت زندانیان، توسعه حرفه‌آموزی و اشتغال آنان است

دکتر غلامعلی محمدی در دومین روز از سفر به آذربایجان شرقی در جلسه شورای قضایی استان به میزبانی رئیس‌کل دادگستری حضور یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، رئیس سازمان زندان‌ها در جلسه شورای قضایی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: تبریز و استان آذربایجان‌شرقی معروف به شهر غیورمردان و غیرتمندان است که به تعبیر مقام معظم رهبری نقش‌اش در شکل‌گیری انقلاب بی‌بدیل بود.

بهترین روش تجربه‌شده برای اصلاح زندانیان، حرفه‌آموزی و توسعه اشتغال آنان است

وی همچنین ادامه داد: تمام تلاش بر این است تا زندانی‌ها را در مسیر تربیتی، آموزشی و درمانی (درمان روح و روان و تغییر فکر مجرم) قرار دهیم که برای این منظور بهترین روش تجربه‌شده حرفه‌آموزی و توسعه اشتغال برای زندانیان است که استان آذربایجان‌شرقی الگوی مناسب در این خصوص خواهد بود.

دکتر محمدی تاکید کرد: جابجایی زندان تبریز از مرکزیت شهر، جزو مطالبات مردمی است که در این خصوص کارگروهی متشکل از استانداری آذربایجان‌شرقی، شهرداری تبریز، دادگستری استان و نمایندگان سازمان زندان‌های کشور برگزار خواهد شد تا نتیجه کارگروه مقدمات انتقال زندان به خارج از شهر، منجر به ایجاد فضای فیزیکی مناسب برای زندانیان، کاهش ترافیک و برداشتن بار مالی برای دولت در آینده شود.

جهش بزرگی در اشتغال زندانیان شکل گرفته است

در این نشست نیز رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: سفر دو روزه رئیس سازمان زندان‌ها حاکی از برنامه‌ای هدفمند برای ارتقای کیفی و کمی مسائل زندان‌های استان آذربایجان‌شرقی است.

موسی خلیل‌الهی با تاکید بر اینکه بحث مهم در موضوع زندان استان درواقع مکان زندان است، گفت: وجود زندان در وسط شهر، ایجاد ترافیک شهری، نبود فضای فیزیکی متعادل برای نگهداری زندان منطبق بر استانداردها که منجر به سختی فعالیت اصلاحی و تربیتی زندانیان می‌شود از جمله مشکلات موجود است.

وی همچنین در این نشست گفت: در حوزه اشتغال در زندان‌ها خوشبختانه جهش بزرگی اتفاق افتاده که به تبع آن دستمزد مددجویان شاغل هم افزایش یافته است.

گفتنی است در این جلسه محمد جوادی، مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی گزارشی در خصوص افزایش حقوق زندانیان، افزایش تعداد حافظان کل قرآن کریم به 300 نفر، ایجاد طرح تشویقی برای مددجوها با حفظ قرآن توسط خانواده‌هایشان و همچنین ارتقای کیفی و کمی خدمات در زندان‌ها و نوسازی و غیره به زندان‌های استان ارائه کرد.

رسول تقی‌پور، رئیس ستاد مردمی دیه آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه به تبیین فرهنگ اختصاص هزینه مراسم ترحیم در استان اشاره کرد و گفت: تعداد 3 هزار خانواده متوفی در امر آزادی زندانیان شرکت کرده و منجر به آزادی 900 زندانی شده‌اند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha