اعلام اولویت‌های سازمان زندان‌ها در سال ۱۴۰۳/ دکتر محمدی: در تحقق شعار سال بویژه اشتغال پایدار گام جدی در زندان‌ها خواهیم برداشت

نشست اعلام و ابلاغ اولویت‌های سازمان زندان‌ها در سال جاری با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و مدیران ستادی و استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، اولویت‌های سازمان زندان‌ها برای اجرا در سال ۱۴۰۳ در نشستی با حضور دکتر محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و مدیران ستادی و استانی ادارات‌کل و زندان‌های سراسر کشور بصورت حضوری و ویدئوکنفرانس اعلام و مورد تبیین قرار گرفت.

دکتر محمدی در ابتدای این نشست با تبریک سال نو و گرامیداشت ماه مبارک رمضان گفت: به لطف پروردگار و تلاش مدیران و کارکنان، درسال اخیر حرکت رو به جلوی سازمان درحوزه اقدامات تحولی کاملا محسوس بود.

اعلام اولویت‌های سازمان زندان‌ها در سال 1403/ دکتر محمدی: در تحقق شعار سال بویژه اشتغال پایدار گام جدی در زندان‌ها خواهیم برداشت

وی سپس با اشاره به اجرای شعار سال ازسوی سازمان زندان‌ها تأکید کرد: سازمان زندان‌ها درمیان زیرمجموعه‌های قوه قضائیه بیشترین قابلیت را در تحقق شعار اعلام‌شده ازسوی رهبر معظم انقلاب، بویژه توسعه اشتغال پایدار خواهد داشت البته اشتغال‌زایی همواره جز مأموریت‌های اصلی سازمان بوده و درسال جاری نیز با بهره‌گیری از مشارکت و ظرفیت مردمی رونق بیشتری می‌گیرد.

اعلام اولویت‌های سازمان زندان‌ها در سال ۱۴۰۳

در ادامه این نشست ازسوی رئیس سازمان زندان‌ها محورهای چهارگانه «استفاده حداکثری از ظرفیت مولدسازی با رویکرد انتقال زندان‌های فرسوده(هدف) به خارج از شهرها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام»، «توسعه اشتغال پایدار در زندان‌های هدف مبتنی بر دو راهبرد اشتغال صنعت‌محور و خوابگاه- کارگاه با مشارکت کارآفرینان، خیرین و بنیاد تعاون زندانیان کشور»، «توسعه کمی و کیفی بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی و تاسیسات نوین کیفری با تاکید بر نظام آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی(پابند)» و «انعکاس مناسب رسانه‌ای از دستاوردها و خدمات برجسته اصلاحی، تربیتی و حمایتی سازمان با محوریت آموزه‌های دینی(قرآنی) و سلامت فراگیر» به عنوان اولویت‌های سال ۱۴۰۳ سازمان زندان‌ها اعلام و مورد تأکید قرار گرفت.

از تحقق شعار سال درزمینه اشتغال زندانیان تا جهاد تبیین درباره اقدامات فرهنگی زندان‌ها

دکتر محمدی در این جلسه با بیان اینکه اولویت‌های دوسال قبل همچنان باید پیگیری شوند، در توضیح اولویت‌های جاری یادآور شد: درمورد پروژه‌های سازمان، گام اول تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام است و درخصوص اشتغال نیز تمرکز بر دو رویکرد «اشتغال صنعت‌محور» و «خوابگاه-کارگاه» خواهد بود. البته اشتغال در همه این سال‌ها از برنامه‌های اصلی سازمان بوده است چراکه بستر انجام مهمترین رسالت و مأموریت سازمان یعنی اصلاح و تربیت قطعا بر حرفه آموزی و اشتغال متمرکز است.

اعلام اولویت‌های سازمان زندان‌ها در سال 1403/ دکتر محمدی: در تحقق شعار سال بویژه اشتغال پایدار گام جدی در زندان‌ها خواهیم برداشت

وی همچنین درباره نظام آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی(پابند) گفت: امروز در تولید پابند الکترونیک خودکفا شده‌ایم. از مراجع قضایی تقاضا داریم در آراء خود بیشتر به این ظرفیت قانونی توجه کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها توسعه فعالیت‌های قرآنی در زندان‌ها را یادآور شد و با اشاره به رشد قابل توجه آن گفت: انتظار می‌رود اطلاع‌رسانی صحیح از فعالیت‌های متعدد فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها همچنان با جدیت دنبال شود.

لازم به ذکر است در این نشست معاونین و مدیران ستادی حضور داشتند و مدیران ادارات‌کل استان‌ها و روسای مراکز اصلاحی و تربیتی نیز به شکل آنلاین در جریان اولویت‌های ابلاغی سازمان زندان‌ها قرار گرفتند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha