تمدید تفاهمنامه همکاری مشترک میان «سازمان زندان‌ها» و «کمیته امداد امام خمینی(ره)»

تفاهمنامه همکاری مشترک میان «سازمان زندان‌ها» و «کمیته امداد امام خمینی(ره)» در نشستی با حضور دکتر محمدی و سیدمرتضی بختیاری تمدید و به امضا رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، نشست امضای تفاهمنامه همکاری «سازمان زندان‌ها» و «کمیته امداد امام خمینی(ره)» صبح امروز، 29 فروردین‌ماه با حضور روسا و مدیران ستادی هردو مجموعه به میزبانی کمیته امداد برگزار شد.

کمک به خانواده زندانیان یکی از اقدامات اصلی سازمان زندان‌هاست

رئیس سازمان زندان‌ها در این نشست با ابراز قدردانی از کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور حمایت از زندانیان و خانواده زندانیان نیازمند بویژه مبتنی بر تفاهمنامه فی‌مابین در سال‌های اخیر گفت: کمک به این خانواده‌ها و تلاش برای توانمندسازی آنان، نقطه مشترک فعالیت‌ها و همکاری سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی(ره) است. بی‌تردید کمک به خانواده زندانیان را به عنوان یکی از اقدامات اصلی سازمان دردستور کار داریم.

تمدید تفاهمنامه همکاری مشترک میان «سازمان زندان‌ها» و «کمیته امداد امام خمینی(ره)»

دکتر محمدی با اشاره به اصل فردی بودن مسئولیت کیفری زندانیان اضافه کرد؛ مجازات متوجه شخص زندانی است بنابراین قرار نیست خانواده زندانی هم آسیب ببیند. برهمین اساس هم سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی(ره) با انعقاد چنین تفاهمنامه‌هایی در تلاشند این قشر را تحت حمایت بگذارند.

انعقاد این تفاهمنامه‌ها درراستای حمایت جدی از خانواده زندانیان نیازمند است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این نشست یادآور شد: خانواده زندانیان عموما نیاز به حمایت و کمک دارند. درخصوص مجازات زندانی نیز بیشترین آسیب متوجه همین خانواده‌هاست بنابراین هدف ما حمایت جدی از این قشر است.

بختیاری همچنین گفت: امروز ازسوی سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمات مختلفی ازجمله اشتغال‌زایی، توانمندسازی، مهارت‌آموزی، تأمین هزینه‌های معیشتی، تحصیل فرزندان و ازدواج آنان و غیره به خانواده زندانیان نیازمند ارائه می‌شود و ما نیز این خدمت‌دهی را جزو وظایف خودمان می‌دانیم.

تمدید تفاهمنامه همکاری مشترک میان «سازمان زندان‌ها» و «کمیته امداد امام خمینی(ره)»

گفتنی است این تفاهمنامه همکاری به مدت سه سال و در استمرار تفاهمنامه قبلی میان این دو مجموعه با محوریت ارتقاء و بهبود سطح همکاری مشترک دو دستگاه درجهت استقرار نظام عدالت اجتماعی، کنترل آسیب‌های اجتماعی، تقویت بنیان خانواده، گسترش و تعمیق خدمات اجتماعی، رفع مشکل معیشتی و بطور کلی حمایت از گروه هدف شامل خانوارهای سرپرست زندانی و زندانیان آزادشده نیازمند به امضاء رسیده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha