جشن تکلیف آغاز درخشش روح خداپرستی است

جشن تکلیف ویژه فرزندان دختر و پسر کارکنان اداره زندان شهرستان قائمشهر با هدف آشنایی با آموزه های دینی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان مازندران، جشن تکلیف ویژه فرزندان دختر و پسر کارکنان اداره زندان شهرستان قائمشهر با هدف آشنایی با آموزه های دینی همزمان با ورود به سن بلوغ برگزار شد.

رئیس دفتر اداره فرهنگی و تربیتی زندان های استان مازندران در این مراسم توجه به جشن تکلیف و ترغیب فرزندان به انجام فرایض دینی از سوی زندان قائمشهر را اقدامی بسیار شایسته و قابل تقدیر دانست.

وی در ادامه افزود، جشن تکلیف، آغاز درخشش روح خداپرستی در میان این فرشتگان زمینی و اقدامی برای ترویج فرهنگ دینی، قرآنی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف است.

حجت الاسلام معافی با اشاره به فرمایش امام علی (ع)، انتخاب نام نیکو و ادب نیکو و حق تعلیم و تربیت را از حقوق فرزندان عنوان کرد که بر عهده پدر و مادر می باشد.

وی اضافه کرد، دختران و پسران در جشن تکلیف، فلسفه نماز و حجاب، احترام به پدر و مادر، عمل به دستورات دینی و قرآنی، انجام واجبات و مستحبات و دوری از محرمات را فرا می گیرند.

مسئول فرهنگی زندان قائمشهر در این جلسه ضمن پاسداشت ورود تعدادی از دختران و پسران همکاران به سن تکلیف گفت: سن تکلیف، تغییر سبک زندگی به زندگی اسلامی است که از این پس می بایست تمام شئونات، علی الخصوص توجه به نماز به عنوان ستون دین در زندگی مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اهمیت رسالت نماز عنوان کرد: فرهنگ انسان ساز نماز و رعایت حجاب اسلامی از مهم ترین مسائلی است که باید به بهترین شکل به دختران و پسرانی که به سن تکلیف رسیده اند آموزش داده شود.

وی اضافه کرد: توجه به مسایل تربیتی در کنار مسایل علمی باعث پرورش نسلی متخصص، متعهد و معتقد به موضوعات دینی و مذهبی خواهد بود.

در پایان این جلسه بسته های فرهنگی از قبیل چادر، سجاده، کارت هدیه و لوح تقدیر به دختران و پسران تازه به سن تکلیف رسیده، اهدا گردید.

انتهای خبر/

جشن تکلیف، آغاز درخشش روح خداپرستی

جشن تکلیف، آغاز درخشش روح خداپرستی

جشن تکلیف، آغاز درخشش روح خداپرستی

جشن تکلیف، آغاز درخشش روح خداپرستی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha