جشن نسیم مهر در شهرستان الیگودرز برگزار شد

جشن نسیم مهر در شهرستان الیگودرز با حضور امام جمعه و مسئولان ارشد قضایی و اجرایی شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان لرستان، حجت الاسلام سرلک امام جمعه الیگودرز در همایش نسیم مهر با اشاره به اقدام ارزشمند انجمن حمایت از زندانیان و خیرین در حمایت از خانواده های زندانیان گفت: به برکت جمهوری اسلامی و تلاش دستگاه قضایی اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است اما برای معرفی انجمن بیشتر باید تلاش شود.

وی افزود: متاسفانه بعضاً شاهد صرف هزینه های گزاف برای مراسم اموات هستیم که هیچ سودی برای آنها ندارد و چنانچه‌ مردم این هزینه ها را صرف آزادی زندانیان غیر عمد وجرائم مالی و یا حمایت از خانواده های آنها نمایند اجر اخروی برای ایشان در پی خواهد داشت.

در این همایش فرج اله امرایی رییس دادگستری الیگودرز نیز با اشاره به سابقه تأسیس انجمن حمایت از زندانیان گفت: اقدامات حمایتی بصورت مقطعی لازم است اما کافی نیست و تنها بعنوان یک مسکن موقت می تواند تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه‌ انجمن نقش باز پروری و ایجاد اشتغال زندانیان و پیشگیری از وقوع جرم در آینده را ایفا می کند گفت: باید در باز پروری بگونه ای عمل شود که زندانی که دوران محکومیتش به پایان رسیده دوباره مرتکب جرم نشود.

امرایی گفت : باید همزمان به زندانی و خانواده وی توجه شود و ضمن ایجاد اشتغال برای زندانی آزاد شده از ارتکاب جرم مجدد آنها جلوگیری شود که در این راستا از صاحبان صنایع و کار آفرینان انتظار همکاری جهت ایجاد اشتغال برای زندانیان را داریم.

صفاپذیر معاون سلامت و اصلاح تربیت زندانهای استان نیز در این همایش به اقدامات صورت گرفته اشاره نمود و گفت: اگر شرکت ها نسبت به جذب زندانیان و خانواده های آنها اقدام نمایند به ازای هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت خواهد شد.

در این جلسه علیرضا حاجیعلی مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان الیگودرز با اشاره به اینکه ۲۰۷ پرونده مددکاری در انجمن بررسی و ارائه خدمات می شوند گفت: در سال گذشته ۱۲ زندانی بدهکار مالی با مبلغ یک میلیارد و ۸۶ میلیون تومان با کمک خیرین آزاد شده اند.

همچنین سعید عیسوند رییس زندان الیگودرز اقدامات صورت گرفته انجمن در سال های اخیر را کم نظیر دانست و از همکاری خیرین و مسئولان قدردانی نمود.

در پایان این همایش با اهدا لوح از همراهی خیرین با انجمن‌حمایت از زندانیان قدردانی شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha