برنامه‌های فرهنگی موتور محرکه در بازپروری مددجویان و عدم بازگشت آنان به زندان است

نشست هم اندیشی مدیر کل زندان های استان با مسئولین فرهنگی و تربیتی با موضوع اولویت سوم ابلاغی از سازمان تحت عنوان توسعه کمی و کیفی برنامه های فرهنگی ، اصلاحی و آموزشی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان لرستان، عبدالمجید کشوری مدیر کل زندان‌های استان لرستان در این جلسه ضمن تقدیر، تبریک و خدا قوت به مسئولین و مربیان فرهنگی به منظور عنوان‌های کسب شده در مسابقات و برنامه‌های فرهنگی زندان‌ها در سال گذشته، این عناوین کسب شده را نتیجه زحمات و تلاش‌های مسئولین فرهنگی زندان‌ها اعلام کرد.

وی اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی موتور محرکه و پیشران برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و همچنین بازپروری مددجویان و عدم بازگشت آنان به زندان است. هدف ما تأثیرگذاری مطلوب برنامه ها بر روی جامعه هدف است.

مدیر کل زندان‌های استان لرستان افزود: در اجرای برنامه‌های فرهنگی، بومی سازی این برنامه‌ها حائز اهمیت است که مستلزم کار کارشناسی شده است. برنامه‌های مشق پرواز و سوگواره بونگ چمر از نمونه‌های موفق برنامه‌های بومی است.

کشوری خاطر نشان کرد امروزه بازرسی‌های سنتی در حیطه فرهنگی کنار گذاشته شده و برای ارزیابی امور به ثبت سیستمی و بازرسی سیستماتیک ارجاع می‌شود؛ لذا همکاران محترم فرهنگی در مورد ثبت برنامه‌ها در سامانه اهتمام داشته باشند.

وی عنوان کرد ما در قبال زندانیان به لحاظ قانونی، شرعی و انسانی وظیفه داریم و باید سعی کنیم به بهترین نحو این وظایف را انجام دهیم.

در ادامه این نشست نیز مسئولین و مربیان فرهنگی زندان‌های لرستان مسائل و مشکلات فرهنگی موجود در زندان‌ها را مطرح نمودند و در این مورد با مدیر کل زندان‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha