گاهی گمان نمی‌کنی ولی خوب می‌شود

مثل روال هر هفته در قالب نذر هشتم و به مناسبت 5 خرداد روز «نسیم مهر» مهیای بازدید از خانواده زندانیان نیازمندشدیم که به همراه مدیر کل زندان های استان و هیات همراه پا به شمال شهربیرجند گذاشتیم.

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی: پس از طی کردن کوچه پس کوچه ها درب خانه ای مقصدمان بود که خانمی جوان به استقبال آمده بود خانه ای قدیمی که حداقل های رفاهی را نداشت.

درابتدا«الوندی» رئیس مرکز خدمات مراقبت بعداز خروج زندان‌ها شرح کوتاهی از وضعیت خانواده زندانی بیان و می گوید: سرپرست این خانواده تیرماه سال گذشته به 2 سال حبس محکوم که هم اکنون در زندان بیرجند دوران محکومیت خود را سپری می کند.

در ادامه زن جوان می گوید: با ورود همسرم به زندان من و فرزندم زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و انجمن حمایت زندانیان بیرجند زندگی خود را می گذراندیم. کار من شده بود قالی بافی و کمک هایی که از این دو نهاد به من و فرزندم می شد تا اینکه به دلیل بارداری من و آزمایش های تخصصی تمام کمک های این نهادها را برای درمان خود هزینه می کردم.

او اضافه می کند: این موضوع باعث شد اجاره بهاء منزل ما پرداخت نشود که همین موضوع با اخطار صاحب خانه مواجه شدم.

وی ادامه می دهد: مشکلات اقتصادی «معیشتی» سربار شد تا جای که دیگر نمی توانم از مغازه های حومه منزلم برای حداقل معیشتم خریدی انجام دهم چون مقروضم.

زن جوان که چهره اش غم بزرگی را به یدک می کشد ادامه می دهد: خانواده پدری خودم و همسرم جوری ما را ترد کردند و نگاه خانواده خودم به من و پسرم سنگین شده حالا مردم را بماند…. تا جای که شش ماه از آنها در این شهر بی خبرم باید خودم با مشکلاتم دست و پنجه نرم کنم.

زن جوان با بغضی در گلو می گوید: شوهرم جرمی مرتکب شده الان من و فرزندم داریم تاوان آن را پس می دهیم الان هم برای فرزندی که در آینده به خانواده ما اضافه می شود خیلی نگرانم.

«عبدی» مدیر کل زندان های استان خراسان جنوبی در این بازید به زن جوان قول مساعد برای همسرش در زندان را داد که به بند قرآنی منتقل شود و اجاره بهاء معوقه منزل و همچنین هزینه درمان تخصصی برای خود نامبرده از سوی انجمن پرداخت شود.

در ادامه دومین بازید در منزل زندانی که کوه مشکلات با وجود دو فرزند قدمتش را خم کرده بود حاضر شدیم که زن سرپرست خانواده از دیدن مسئولان خیلی خوشحال به نظر میرسید.

زن جوان بی مقدمه می گوید: شوهرم به دلیل ارتکاب جرم باید 13 سال در زندان دوران محکومیت خود را بگذارند اما با بیماری که دارد و میزان حبسی که تحمل کرده الان با استفاده از پابند الکترونیک دوران محکومیت خود را در کنار ما سپری می کند.

زن جوان ادامه می دهد: این نگاه ویژه مسولان می باشد که زیر لب می گوید« گاهی گمان نمی کنی ولی خوب می شود» و دست به دعا بلند می کند.

او ادامه می دهد: خودم در منزل مردم کارگری می کنم و بعدازظهر خیاطی همین همسایه ها را قبول و از کنار این کارها زندگی خود را رفع و فتق می کنم البته شوهرم مشغول به کار می باشد اما هزینه ای که دریافت می کند فقط خرج همان درمان خودش می شود چون او تنگی نفس دارد.

او از روزهای سخت بدون سرپرست خانواده می گوید: نبود سرپرست و نگاه مردم به من و فرزندانم مرا دچار بیماری افسردگی کرد که هم اکنون با این بیماری درگیر هستم.

زن جوان رو به مسئولان حاضرمی گوید: من برای خودم چیزی نمی‌خواهم ازشما و خیرین این شهر تقاضا دارم کمک فرزندم کنید او از ناحیه پشت و دو کتف دچار سوختگی شده که الان برای هزینه های درمانی فرزندم دستم خالی می باشد.

«عبدی» مدیرکل زندان های خراسان جنوبی در این منزل قول مساعدت داد که هزینه درمان فرزندش انجمن حمایت بیرجند پی گیری کند و همچنین یک دستگاه دار قالی بافی محیا تا همسر زندانی دیگر در منزل خودش مشغول به کار شود .

در پایان به دو خانواده زندانی سبد حمایتی نیز اهداء شد.

انتهای خبر/

گاهی گمان نمی کنی ولی خوب می شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha