رئیس سازمان زندان‌ها: تحقق امنیت پایدار در زندان‌ها توسط یگان حفاظت موجب امنیت شهروندان و جامعه خواهد بود

همایش سراسری علمی و آموزشی فرماندهان یگان حفاظت ادارات‌کل زندان‌های کشور صبح امروز، یکشنبه با سخنرانی رئیس سازمان زندان‌ها و با حضور فرماندهان یگان حفاظت زندان‌های سراسر کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی در افتتاحیه همایش سراسری علمی و آموزشی فرماندهان یگان حفاظت ادارات‌کل زندان‌های کشور که صبح امروز در مرکز آموزش منطقه هفت کشوری در تهران برگزار شد، حضور یافت.

رئیس سازمان زندان‌ها در این مراسم ضمن تبریک روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت گفت: برگزاری این همایش موید اهمیت یکی از مهمترین مشاغل در سازمان زندان‌هاست. آنچه بیش از هرچیز نتیجه خدمات شبانه‌روزی شما را متجلی می‌کند، تحقق امنیت پایدار در زندان‌هاست که نتیجه‌اش تأمین امنیت جامعه و شهروندان خواهد بود.

  • اقدامات اصلاحی در سایه امنیت پایدار محقق می‌شود

وی با اشاره به مأموریت‌های سازمان زندان‌ها تأکید داشت: مهمترین هدف مجازات حبس اصلاح، تربیت و درمان مجرم است. اصلاح مجرم هدفی مستولی بر دیگر اهداف مجازات می‌باشد و تحقق این هدف در سایه برقراری امنیت در زندان‌هاست که محقق می‌شود. بنابراین نقش شما در برقراری محیط سالم و امن در زندان‌ها برای انجام رسالت‌ها و مأموریت‌های سازمان حائز اهمیت است.

رئیس سازمان زندان‌ها: تحقق امنیت پایدار در زندان‌ها توسط یگان حفاظت موجب امنیت شهروندان و جامعه خواهد بود

این مقام قضایی بر ضرورت بکارگیری و تسلط بر قوانین و مقررات در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: همکاران ما در زندان‌ها باید به ابزار قانونی مسلط شوند. بدانند در قوانین و مقررات چه شرح وظایفی برای آنان تدوین و ابلاغ شده است تا به اتکاء آن‌ها در انجام وظایف خود موفق عمل کنیم.

  • یگان حفاظت نماد اقتدار و نظم و امنیت در زندان‌هاست

دکتر محمدی یگان حفاظت را نماد اقتدار سازمان بویژه در نزد افکار عمومی معرفی کرد و توضیح داد: چه در ورودی زندان‎ها و چه اعزام و بدرقه، عملکرد شما در معرض دید مردم است بنابراین نحوه استقرار و اقتدار شما، انتظام و اقتدار سازمانی را نشان می‌دهد و نشانگر چگونگی عملکرد ما در نزد عموم است.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین گفت: ما زندانی را امانتی نزد خودمان می‌دانیم پس رعایت کرامت انسانی و صیانت از حقوق زندانیان و اجرای دقیق دستورالعمل حقوق شهروندی زندانیان از نکات مورد تأکید است.

رئیس سازمان زندان‌ها: تحقق امنیت پایدار در زندان‌ها توسط یگان حفاظت موجب امنیت شهروندان و جامعه خواهد بود

رئیس سازمان زندان‌ها درپایان ضمن توصیه‌های لازم به فرماندهان یگان حفاظت زندان‌ها و با بیان اینکه اداره زندان به سمت هوشمندسازی خواهد رفت، افزود: کارکنان و سربازان نقش کلیدی در اجرای برنامه‌ها و اهداف زندانبانی دارند. همچنین افزایش دانش، اخلاق و سلامت اداری زمینه‌ساز اجرا و افزایش کیفیت ارائه خدمات زندانبانی است.

گفتنی است همایش سراسری علمی و آموزشی فرماندهان یگان حفاظت ادارات‌کل زندان‌های کشور از امروز، 31 اردیبهشت‌ماه تا چهارشنبه سوم خردادماه در مرکز آموزش منطقه هفت کشوری واقع در تهران برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha