امضای تفاهمنامه همکاری میان «سازمان زندان‌ها» و «سازمان نظام روانشناسی و مشاوره» همزمان با روز روانشناس

نشست امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان زندان‌ها و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با حضور روسای این دو دستگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، تفاهمنامه همکاری میان «سازمان زندان‌ها» و «سازمان نظام روانشناسی و مشاوره» کشور در روز روانشناس که مصادف با سالروز تاسیس سازمان روانشناسی است، با حضور روسای این دو نهاد و درجهت ارتقاء اهداف اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها به امضاء رسید.

مهمترین رسالتمان را اصلاح و درمان زندانیان می‌دانیم

رئیس سازمان زندان‌ها در این نشست با تبریک «روز روانشناس» بویژه به روانشناسان زندان‌ها و مراکز اصلاحی‌وتربیتی کشور، این متخصصین را یاری‌گر مسئولین در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: محور ما در اداره زندان‌ها مبانی علمی و دانایی است؛ مهمترین رسالت‌مان را نیز اصلاح و درمان زندانیان می‌دانیم که بی‌شک یکی از راه‌های آن شناخت شخصیت مددجویان است که از بدو ورود زندانی معیار عمل ما قرار می‌گیرد.

امضای تفاهمنامه همکاری میان «سازمان زندان‌ها» و «سازمان نظام روانشناسی و مشاوره» همزمان با روز روانشناس

دکتر محمدی افزود: ما خود را مکلف به ارائه خدمات به زندانیان و خانواده آنان و حتی جامعه زندانبانی می‌دانیم که خدمات مشاوره نیز در این زمره است. نقطه آمال ما نیز این است که با مداخلات روانشناسی در ابعاد فرهنگی و تربیتی، مانع بازگشت مجدد زندانیان به چرخه جرم باشیم.

وی همچنین تأکید داشت: میان جرم‌شناسی با سایر علوم مانند جامعه‌شناسی، زیست‌شناسی و جغرافیای جرم ارتباط وجود دارد که بالتبع این ارتباط را در حوزه روانشناسی هم می‌بینیم همچنانکه روانشناسی جنایی تأثیر عوامل روانشناختی را بر ارتکاب جرم تبیین می‌کند.

دکتر محمدی ادامه داد: با توجه به ضرورت مداخلات روانشناسی و مشاوره برای زندانیان، زندان‌ها بهترین مرکز مطالعات برای جرم‌شناسی و روانشناسی است. بنابراین مبتنی بر تفاهمنامه منعقده سازمان نظام روانشناسی و مشاوره می‌تواند از زندان‌ها برای کسب یافته‌های علمی خود حداکثر بهره را ببرد.

خدمات روانشناسی باید در سفره اقشار مردم باشد

در بخش دیگری از این نشست رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: در سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم امر روانشناسی و مشاوره را فرهنگ‌سازی کرده و وارد برنامه زیستی توده‌های مردم نمائیم. این خدمات باید در سفره مردم باشد که جامعه زندانیان، خانواده‌های‌شان و حتی کارکنان زحمتکش این سازمان هم مثل دیگران می‌توانند مشمول خدمات این حوزه باشند.

امضای تفاهمنامه همکاری میان «سازمان زندان‌ها» و «سازمان نظام روانشناسی و مشاوره» همزمان با روز روانشناس

وی یادآور شد: کسانی که در زندان هستند، اغلب دچار اشتباه شده‌اند امیدوارم بتوان بواسطه این تفاهمنامه و با راه‌اندازی کارگروه مشترک و راه‌اندازی دفاتر مرکز مشاوره در زندان‌ها، به اهداف اصلاحی‌وتربیتی زندانبانی کمک نماییم.

گفتنی است در این جلسه جمعی از مدیران ستادی هردو سازمان حضور داشتند و اهداف مشترک و ابعاد همکاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha