اختتامیه محافل قرآنی ماه مبارک رمضان در زندان مرکزی بروجرد

محفل انس با قرآن در زندان مرکزی بروجرد با حضور صفاپذیر معاون سلامت اداره کل زندان‌های لرستان، رئیس و کارکنان زندان بروجرد و مددجویان این زندان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان لرستان در این مراسم صفاپذیر با مقایسه زندان های جهان با زندان های ایران، گفت: در اکثر نظام‌های زندانبانی جهان به کرامت انسانی توجه خاصی نمی شود؛ در صورتی که در ایران اسلامی، کرامت و ارزش‌های والای انسانی و حقوق شهروندی، از مهم‌ترین مؤلفه‌های زندانبانی به شمار می‌روند.

وی در قیاس زندان های انقلاب و قبل انقلاب نیز افزود: در قبل از انقلاب زندان‌ها جنبه تأدیبی داشته و به انبار انسان‌ها تبدیل شده بود؛ در حالی‌که بعد از انقلاب به سفارش امام راحل زندان‌ها به یک دانشگاه تمام عیار تبدیل شدند.

معاون سلامت زندان‌های استان در ادامه به برنامه های اصلاحی تربیتی اشاره کرد و عنوان کرد: وجه تمایز زندان‌های جهان غرب و ایران، همین برنامه‌های اصلاحی و تربیتی است که نمی‌توان نمونه‌های آن را در هیچ جای دنیا مشاهده نمود.

وی در ادامه گزارشی از برنامه های ویژه ماه رمضان ارائه داد.

گفتنی‌ست در این مراسم محمد پیریایی، مربی قرآن زندان بروجرد و نفر اول مسابقات قرآن قوه قضاییه استان به تلاوت آیات قرآن پرداخت و پایان بخش این محفل، اقامه نماز جماعت و ضیافت افطار بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha