552 زندانی در سمنان به مرخصی رفتند

اعطای مرخصی به 552 نفر از زندانیان استان سمنان به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان سمنان، محمدجعفر عبداللهی رئیس کل دادگستری استان سمنان به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به زندان مرکزی سمنان رفت و با حضور در بند نسوان، به‌صورت ویژه و اختصاصی با بانوان محبوس در آن بند دیدار چهره به چهره و بدون واسطه داشت و شنونده مطالب و مسائل آنان بود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در حاشیه این بازدید گفت: به‌منظور جامه عمل پوشاندن به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر اتخاذ تمهیدات لازم برای بهره‌مندی زندانیان زن در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) از ارفاقات قانونی، بلافاصله به تمام رؤسا، دادستان‌ها و مسؤولان زندان‌های استان سمنان ابلاغ شد تا رسیدگی به این موضوع به‌صورت جدی عملیاتی و پیگیری شود.

عبداللهی در تشریح جزئیات نحوه اجرای این دستورالعمل توسط مسؤولان قضایی استان سمنان افزود: در این دستورالعمل، به مسؤولان قضایی و رؤسای زندان‌های استان سمنان تأکید شد تا با تشکیل کارگروه مشترک و مشتمل از افراد باتجربه و آشنا به پرونده‌های زندانیان محبوس، به‌صورت شبانه‌روزی افراد حائز شرایط شناسایی شوند و با نگاه رأفت اسلامی، شرایط بهره‌مندی آنان از ارفاقات قانونی فراهم آید.

وی ادامه داد: در این رابطه، مسؤولان قضایی و رؤسای زندان‌های استان سمنان با حضور در ندامتگاه‌های استان به‌صورت چهره به چهره با مددجویان زن دیدار و به مشکلات حقوقی و قضایی آنان رسیدگی کردند.

عبداللهی تصریح کرد: به همراه دادستان مرکز استان و سرپرست دادسرای انقلاب شهرستان سمنان به زندان مرکزی سمنان عزیمت کردیم و در جمع بانوان بند نسوان آن ندامتگاه حاضر شدیم و با بانوان محبوس حتی زندانیان جرائم امنیتی گفت‌وگوی چهره به چهره و بدون واسطه انجام شد و افراد حائز شرایط از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: این بازدید مشتمل بر انجام اموری اعم از ارشاد قانونی بانوان زندانی، دستور اعمال ارفاقات قانونی برای بانوان زندانی مشمول، بررسی پرونده بانوان زندانی تحت قرار منتهی به بازداشت، پیگیری روند پروژه‌های در حال ساخت و تکمیل آن ندامتگاه و صدور دستور پیگیری در خصوص دیگر مسائل مطروحه از سوی آنان بود و کیفیت شرایط بهداشتی و تغذیه زندانیان به‌ویژه بانوان محبوس مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اضافه کرد: در کمتر از سه روز پس از ابلاغ دستور رئیس قوه قضائیه به حوزه‌های قضایی استان سمنان، به 552 نفر از زندانیان مستعد شرایط قانونی اعم آقایان و بانوان مرخصی پنج روزه به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اعطا شد و هیچ بانوی زندانی بلاتکلیف در استان سمنان محبوس نیست.

عبداللهی از اعطای بسته‌های معیشتی به تمامی خانواده‌های زندانیان نیازمند بند نسوان استان اشاره و تشریح کرد: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، دستگاه قضایی استان سمنان از خانواده زندانیان نیازمند غافل نبوده و در مجموع به 328 خانواده زندانیان نیازمند محبوس در ندامتگاه‌های سراسر استان سمنان اعم از آقایان و بانوان، سبد کالا مشتمل بر مواد غذایی و کالاهای ضروری و بن کارت نقدی برای خرید نیازهای ضروری معیشتی اعطا شد.

وی تصریح کرد: برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ دادگستری استان سمنان در دوران تحول و تعالی قوه قضائیه، نظارت بر امور زندان و زندانیان از مهم‌ترین وظایف دستگاه قضایی استان به‌شمار می‌آید و در این راستا، این موضوع با جدیت پیگیری و بازدیدهای سرزده و از پیش تعیین‌شده از زندان‌های استان بیش از گذشته ادامه دارد.

بنا به تأکید رئیس کل دادگستری استان سمنان، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان از زندان‌های شرق استان بازدید کرد و پیگیر روند بررسی پرونده‌های زندانیان مشمول از ارفاقات قانونی بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha