برگزاری جشن عید غدیر خم در زندان ساری
جشن عید غدیر در زندان شهرستان ساری

همزمان با ایام دهه امامت و ولایت، مراسم عید غدیر خم با حضور پر شور مددجویان در زندان ساری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل زندان های استان مازندران، در مراسم عید غدیر خم، حجت الاسلام هاشمی دادستان عمومی میاندرود ضمن تبریک این واقعه عظیم و فرخنده دینی و مذهبی، با شمردن فضائل غدیر و جایگاه آن در تثبیت  و استمرار رسالت انبیاء و اولیاء و تکمیل دین حضرت رسول اکرم (ص) ، ومبنا ء و زیزبنای ولایت ،تمسک و توسل به این شریعت را راه نجات و مسیر امن و مستقیم بسوی هدایت و رسیدن به کمال و عاقبت بخیری دانسته است.

وی درادامه افزود: ایمان واقعی وخالصانه و خدا خواهی درهمه ابعاد زندگی، ایثار وگذشت در راه عقیده و ایمان، تلاش در جهت هدایت و نجات انسان را از مهمترین ابعاد سنت ومذهب علوی دانست.

حجت الاسلام هاشمی گفت: حادثه غدیر کامل کننده بعثت پیامبر (ص) است که غدیر خم نبود خاتمیت دین اسلام مورد اشکال و ایراد بود، زیرا لازمه خاتمیت دین اسلام استمرار آن است.

وی افزود:دینی که در یک نقطه زمانی به پایان برسد نمی تواند دین کامل، فراگیر و دائمی باشد پس غدیر چشمه ای است که زلال اسلام ناب از آن می جوشد.

هاشمی درادامه خطاب به زندانیان گفت: پناه بردن به معنویات و فضائل دینی و فرهنگ غنی قرآنی را از مهمترین وکلیدی ترین عوامل در مسیر اصلاح و بازگشت موفق به زندگی سالم وسعادتمند دانست.

دادستان میاندرود به مناسبت این عید فرخنده با بخشش مانده حبس یکی از زندانیان آن حوزه قضایی موافقت کرد و زندانی به آغوش گرم خانواده بازگشت.

درادامه برنامه های مفرح، خواندن اشعاری در وصف حضرت امیر(ع) و واقعه غدیر و اجرای مدیحه سرایی، مدح خوانی توسط دو تن از روحانیون و مداحان مطرح شهرستان درنمازخانه های بلوک یک و دو اجراء شد.

انتهای خبر/ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha