فعالیت در انجمن حمایت خانواده زندانیان یک نوع کار جهادی است

جلسه انجمن حمایت از زندانیان شهرستان قاین با حضور مدیرکل زندان های استان و دادستان شهرستان در محل دفتر دادستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی،مدیر کل زندان های خراسان جنوبی درجلسه هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان شهرستان قاین گفت: هر نوع فعالیت با نگاه حمایت در کانال کمک به خانواده زندانیان یک نوع کار جهادی به حساب می آید.

«عبدی» افزود: انجمن حمایت خانواده زندانیان شهرستان قاین ارتباط مستمر با خانواده تحت پوشش خود دارند که این نوع ارتباط باعث می شود نگاه جامعه هدف تغییر کند.

وی ادامه داد: که فردی به عنوان سرپرست خانواده به هر دلیلی مرتکب جرم شده و حالا برابر مقرارت قانونی جاری کشور باید تحمل حبس کند، اما خانواده وی هرگز در ارتکاب جرم او شریک نبوده اند و حالا انجمن با حمایت خود درزمینه های کمک های نقدی،غیرنقدی،حمایتی،درمانی،تحصیلی و... باعث تغییر نگرش در خانواده می شود.

وی تاکید کرد: کمک خیرین، مردم، کارآفرینان و... منجر شده که کمک ها به این نوع قشر تدوام داشته باشد ولی انجمن حمایت شهرستان قاین باید به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای جامعه هدف خود باشد.

وی تصریح کرد: برگزارش جشن نسیم مهر ویژه خانواده زندانیان یک نوع دورهمی با تعامل و همدلی می باشد و از طرفی جامعه خیران نیز نگاه ویژه ای دارند.

  • احکام جایگزین حبس به طور ویژه در دستور کار قرار می گیرد

سپس «عبدالله زاده» دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قاین با اشاره‌ به ضرورت درآمد پایدار برای انجمن حمایت از زندانیان؛ بهره مندی از تاسیسات نوین حقوقی را راهکاری برای رفع مشکلات زندانیان و خانواده های آنان دانست و بر پایش منظم و مرتب زندانیان و خانواده های تحت پوشش تاکید کرد.

وی افزود: دادسرا و دادگستری برای حمایت بیشتر از انجمن حمایت با هدف کاهش آسیب های اجتماعی احکام جایگزین حبس را به طور ویژه پیگیری خواهد کرد.

درادامه این جلسه «علی آبادی» مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان قاین گزارشی از فعالیت های انجمن حمایت ارائه داد.

در پایان چندین پیشنهاد توسط مدیر کل زندان های خراسان جنوبی برای ایجاد درآمد پایدار مطرح که دادستان شهرستان قاین برای پیگیری ها طرح ها مدیر عامل انجمن حمایت خانواده زندانیان این شهرستان را مسئول و ملکف به پیگیری تا اعلام نتیجه کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha