برگزاری مراسم سوگواری و تعزیت شهدای خدمت در اداره‌کل زندان‌های کردستان

مراسم ختم قرآن کریم و سوگواری شهادت رئیس جمهور فقید و شهدای خدمت همزمان با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، با حضور معاونت هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان، مدیرکل، معاونین و کارکنان زندانهای استان کردستان برگزار شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان کردستان ، در ابتدای این مراسم پس از ختم قرآن کریم توسط حاضرین ، مجتبی محمدی مدیر کل زندانهای استان کردستان ضمن تسلیت شهادت جانگداز رئیس جمهور خدوم و مجاهد و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد، شهید جمهور ، سید ابراهیم رئیسی را با سردار دلها ، حاج قاسم سلیمانی مقایسه کرد و گفت سردار بزرگ ما کارها و خدمات خود را به جا گذاشت و مردم پس از شهادتشان خدمات سردار سلیمانی را درک کردند و قطعا مردم قدردان زحمات و خدمات شهید جمهور خواهند بود.

وی همچنین با اشاره به حدیث قدسی گفت : خداوند متعال می‌فرماید اگر کسی برای رضای خدا خالصانه کار و خدمت کند من او را از فرش به عرش می‌رسانم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین عربیان با اشاره به آیه ۹۶ سوره مریم «همانا آنان که به خدا ایمان آوردند و نیکوکار شدند خدای رحمان آنها را (در نظر خلق و حق) محبوب می‌گرداند» گفت: خداوند شهدای گرانقدر خدمت را محبوب کرد و امروز می‌بینیم یک چهارم جمعیت دنیا در عزای عمومی به سر می‌برند و این جمعیت عزادار افراد خدمت گذار هستند.

عربیان در ادامه به نقش شهید امیر عبداللهیان در محور مقاومت اشاره کرد و گفت: این شهید والا مقام در صف اول مقاومت پیش قدم بوده و در مجامع جهانی همیشه سعی داشت پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران ، ارزش والای خود را حفظ کند و در این راه نیز موفق بود.

در بخش دیگری از این مراسم معنوی و روحانی، مهمان ویژه مراسم ، سرهنگ شعبانی ، معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس استان کردستان در سخنانی گفت: امروز دشمن باید بداند که جمعیت میلیونی حاضر در کف خیابان های برای تشیع پیکر پاک شهدای خدمت نشان دهنده اتحاد ملت و احزاب مختلف می‌باشد .

وی همچنین با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: دشمن در زمان جنگ تا دندان مسلح بود و سپاه ایران دست خالی ، اما ملت ایران با پشتوانه حضرت امام (ره) نگذاشت وجبی از این خاک به دست دشمن بعثی افتاده و از بین برود.

در خاتمه صادقی ، رئیس واحد فرهنگی تربیتی اداره کل زندان های استان به ذکر مصیبت پرداخت و نماز پر فیض جماعت برگزار گردید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha