نیت خیر به نام مادر؛ ره‌توشه مسافری ابدی

طی مراسمی هزینه برگزاری مراسم سالگرد مرحومه سامانی، از سوی فرزندش کمک به خانواده زندانیان نیازمند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل‌زندان‌های استان خراسان جنوبی، نامش مادر است و با رخت بربستنش از این دنیا مانند همه مادران حسی از فداکاری را در وجود فرزندش به ودیعه گذاشته، اما مرحومه سامانی اصل دیگری را نیز به فرزندش آموخته و آن حس نوع‌دوستی است. اکنون این مادر از دنیا رفته و پیش از برگزاری مراسم سالگرد درگذشتش نام و یادش زمینه‌ساز کمک به خانواده زندانیان نیازمند می شود.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان بیرجند گفت: فرزند مرحومه سامانی پس برگزاری سالگرد فوت مرحومه مراجعه‌ای به انجمن داشته و دوست داشتند در صورت امکان کمک به خانواده زندانیان نیازمند در راستای فرهنگ وقف و ترویج کار خیر تلاش کنند.

«محققی نیا» افزود: فرزندمرحومه که شاغل در زندان مرکزی بیرجند می باشد امروز با حضور در انجمن حمایت هزینه مراسم سالگرد مادر مرحومه خود را به حساب انجمن واریز کرد.

رئیس اداره مرکز خدمات اجتماعی بعد از خروج زندان های استان گفت: این بانوی بزرگ حتماً در زمان حیات به گونه‌ای زندگی کرده که اکنون پس از رخت بربستن از این جهان مایه خیر در زندگی خانواده زندانیان نیازمند شده است و زنجیره این خیر ادامه می‌یابد. عاقبت همه ما مرگ است؛ برگ برنده در دست فردی است که در زمان حیات و پس از مرگ سنت‌های خوبی را از خود برجای بگذارد؛ از طرفی خداوند متعال توفیق ادای این کار خیر را به بازماندگان عطا کرده است.

«الوندی» با اشاره به مصیبت‌هایی که بر خانواده یک زندانی حادث می‌شود، اظهار کرد: توفیق پایه‌گذاری این سنت نیکو به این خانواده داده شد و بدانید هرکسی که از این سنت پیروی کند یقیناً این خانواده نیز از این ثواب بی‌بهره نخواهند بود؛ درست مانند زمانی که کسی مسجدی می‌سازد و هرکسی که در این مسجد نماز بخواند خیرش به سازنده مسجد خواهد رسید.

«علیرضاشایگان»، فرزند مرحومه نیز گفت: پس از فوت مادر با نشستی که با مدیر عامل انجمن حمایت داشتیم به این نتیجه رسیدیم که قطعاً اگر درامر کمک به خانواده زندانیان نیازمند فرهنگ‌سازی شود در کاهش انحرافات اجتماعی تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه باتوجه به این که از نزدیک مشکلات و آسیب های خانواده زندانیان را مشاهده کردم تصمیم گرفتم از خانواده زندانیان نیازمند حمایت کنم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha