اندرزگاه های قرآنی؛ مهمترین راهکار در راستای افزایش معنویت در جامعه زندانیان

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر توسعه معنویت در زندان ها، اندرزگاه های قرآنی را راهکاری مناسب در جهت ارتقاء معنویت، تزکیه نفس و هدایت زندانیان به راه درست دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با سرپرست اداره کل زندان های خراسان جنوبی، ضمن تسلیت ایام اربعین، بر تزکیه نفس زندانیان تأکید و ابراز امیدواری کرد: با اقدامات معنوی اداره کل زندانها، از این پس، زندانیان پس از اتمام دوره حبس پالایش شده و با معنویت مثال زدنی به جامعه باز گردند.

وی حضور روحانیون و طلاب در اندرزگاه ها را کاری بسیار پسندیده دانست و افزود: قطعا افزایش معنویت در جامعه زندانی و تکریم و تعامل با آنان، باعث کاهش جرم و آسیب و رسیدن جامعه به آرمان های اسلامی و معنوی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به شکنجه گاه های پیش از انقلاب یادآور شد: شکنجه های پیش از انقلاب و زندانهای تاریخ همواره مکانی وحشتناک بوده که با زندان های فعلی قابل قیاس نیست.

وی نامگذاری زندان با عنوان اندرزگاه را کاری بسیار بزرگ در جهت تکریم زندانیان برشمرد و عنوان کرد: اندرزگاه های آموزشی، آموزش حفظ قرآن در زندان ها و فراگیری حرفه و فنون زندگی گامی موثر برای نیل به جامعه ای عاری از جرم است.

اندرزگاه های قرآنی؛ مهمترین راهکار در راستای افزایش معنویت در جامعه زندانیان

تأکید سرپرست اداره کل زندان های استان بر اشتغال زندانیان و تکریم خانواده کارکنان زندان ها

سرپرست اداره کل زندان های استان نیز در این دیدار با تأکید و بر اولویت های مهم فراروی سازمان زندان ها، اشتغال زندانیان، رسیدگی به خانواده زندانیان و رفاهیات پرسنل را از جمله این اولویت ها برشمرد.

عبدی با اشاره به برخی برنامه های معنوی در زندان های استان گفت: طی توافق با حوزه علمیه استان، طلاب حوزه علمیه با حضور در اندرزگاه های زندان مرکزی توانستند با برنامه های موثر مذهبی، زندانیان را به سمت معنویت سوق دهند.

وی ابراز امیدواری کرد: با گسترش اندرزگاه های قرآنی، شاهد کاهش جرایم و آسیب رفتارهای پرخطر در زندانها خواهیم بود.

سرپرست اداره کل زندان های استان، تعامل مراجع قضایی با زندان های استان را بسیار ارزنده و قابل تقدیر دانست و افزود: دیدار های چهره به چهره قضات با زندانیان، اقدامی موثر در راستای تکریم زندانیان به شمار می آید.

وی با بیان اینکه کارکنان اداره کل زندان ها شبانه روزی برای رفع مشکلات زندانیان تلاش می کنند، توجه ویژه به رفاهیات کارکنان و خانواده های آنان را از جمله اولویتهای اصلی اداره کل زندان ها دانست.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha