کمک ۲۸ میلیارد تومانی خیرین نیکوکار ارومیه به آزادی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در مراسم جشن گلریزان ارومیه گفت: ۷۰۹ زندانی جرایم مالی و غیرعمد استان در انتظار کمک خیرین چشم به کرامت مردمان خوب در جشن های گلریزان ستاد دیه دوخته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای آذربایجان غربی ،جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد در ارومیه با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری، دادستانمرکز ، مدیرکل زنندانها و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری استان و شرکت باشکوه خیّرین نیک سیرت در سالن وحدت برگزار شد.
دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این آیین بیان داشت: امشب جمع فرهیخته، خیر و نیک اندیش از اقشار و طیف های مختلف برای یک امر انسانی و عاطفی در ماه مهمانی خدا دور هم جمع شده اند تا بتوانند دست نیازمندانی که دستشان از بیرون کوتاه است بگیرند.
عتباتی ادامه داد: زندان واقعیت تلخ جامعه امروزی در تمامی نظام های حقوقی کشورها است، با این تفاوت که در نظام حقوقی کشور ما که بر اساس آموزه‌های اسلامی می باشد نسبت به زندانی و خانواده او بی‌تفاوت نیست.
رئیس کل دادگستری استان افزود: در سال گذشته با برگزاری ۳۵ جشن گلریزان مبلغی نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد جمع آوری گردید و از محل این کمک ها و گذشت شکات از بخشی از بدهی خود و پذیرش اعسار ۵۰۰ میلیارد تومانی توسط قضات شریف استان، ۷۷۵ نفر از محکومان مالی و جرایم غیر عمد از زندان رهایی و به جمع خانواده خود بازگشتند.
مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: ماه مبارک رمضان و ایامی که در آن قرار داریم همواره یاد آور کرم، بخشش و سخاوت بزرگ مرد عدالت، مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام است و امیدواریم در این ایام مبارک با کمک شما خیرین دست ۷۰۹ نفر زندانی مالی و جرایم غیر عمد که متأثر از شرایط اقتصادی گرفتار زندان شدند و چشم به راه کمک های شما هستند را بگیریم و از زندان رهایی و به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.
لازم به ذکر است در این جشن گلریزان مبلغ ۲۸ میلیارد تومان از سوی خیرین برای آزادی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد کمک گردید که نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۱۱۰ درصدی داشته و همچنان نیز این کمک ها ادامه دارد.

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha