برگزاری محفل انس با قرآن کریم در زندان شاهرود

همزمان با ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن کریم در مراکز اصلاحی و تربیتی سطح استان سمنان برگزار می‌شود که از جمله مهم‌ترین آنها می توان به محفل انس با قرآن کریم در زندان شاهرود اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان سمنان، زندان شاهرود در این محفل معنوی که با حضور تعداد قابل توجهی از زندانیان و با حضور قاریان مطرح استانی برگزار شد، حال و هوا و عطر و بوی معنوی خاصی در این مرکز اصلاحی و تربیتی پیچید.

حجت‌الاسلام حسینعلی قدرتی معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندانهای استان سمنان در این خصوص، گفت: به برکت ماه مبارک رمضان در زندان‌های استان برنامه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی از جمله محافل انس با قرآن کریم، کلاس‌های احکام و عقاید و مواردی از این دست با معنویت خاصی در حال برگزاری است.

قدرتی از برنامه ریزی‌های صورت گرفته جهت بهره مندی مددجویان زندان‌های استان از فیوضات و برکات ماه مبارک رمضان سخن به میان آورد و گفت: با همکاری دستگاه های مختلف ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در زندان‌های استان نیز برگزار می‌شود که مورد استقبال خوب مددجویان نیز قرار گرفته است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندانهای استان سمنان در ادامه سخنان خود به فعالیت مددجویان زندان های استان سمنان در برنامه‌های قرآنی اشاره و بیان کرد: از راهکارهای مهم مسئولین زندان‌های استان در راستای اصلاح و تربیت و کمک به بازگشت سعادتمندانه افراد بزهکار به جامعه، استفاده از آموزه‌های دینی و مذهبی و در راس آنها توجه ویژه به قرآن و نماز در این مراکز است که این مهم موجب شده تا شاهد حضور پر شور مددجویان فعال در برنامه‌های قرآنی (حفظ، قرائت و ...) در زندان ها باشیم.

وی همچنین با اشاره به حضور روحانیون مستقر در مراکز اصلاحی و تربیتی استان و در ماه مبارک رمضان، گفت: مبلغین و روحانیان از ابتدای ماه رمضان تا پایان این ماه مبارک با حضور ویژه تر در زندانهای استان سمنان و با آموزش‌های موثر خود قطعا خواهند توانست زندانبانان را در دستیابی به رسالت سازمانی خود که همان اصلاح و تربیت افراد بزهکار و کمک به بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه می‌باشد، یاری کنند.

قدرتی در پایان سخنان خود، الگوهای قرآنی را یکی از عوامل مهم عامل گسترش بزهکاری در جامعه دانست و تاکید کرد: تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده حاکی از آن است که یکی از دلایل وقوع بزهکاری در جامعه کنونی دوری از خداوند و معنویات است که در این راستا چنانچه الگوهای قرآنی در جامعه و در زندگی مردم گنجانده شود بدون شک، شاهد جامعه‌ای عاری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم خواهیم بود.

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در زندان شاهرود

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در زندان شاهرود

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در زندان شاهرود

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha