اعطای تسهیلات خود اشتغالی به ۷۱ زندانی آزاد شده در زنجان

۷۱ زندانی آزاد شده در استان زنجان در سال ۱۴۰۲ تسهیلات خود اشتغالی دریافت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان زنجان، حجت الاسلام والمسلمین بنیادی مدیر کل زندان‌های زنجان با اعلام این خبر افزود: امسال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ در استان زنجان مبلغ ۶.۵ میلیارد تومان به زندانیان آزاد شده اختصاص پیدا کرد که از این محل ۴۹ نفر از زندانیان استان توانستند تسهیلات خود اشتغالی از بانک های عامل رسالت ،اقتصادنوین و صادرات دریافت کنند.
بنیادی افزود:علاوه بر اعتبارات استانی، امسال از محل وجوه اداره شده و از طریق تفاهم‌نامه‌های سازمانی با قرض الحسنه مهر ایران مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به استان تعلق گرفت که از این محل نیز تعداد ۲۲ زندانی موفق به دریافت تسهیلات گردیدند.

مدیرکل زندان‌های زنجان اظهار کرد: در مجموع در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹ میلیارد تومان اعتبار خود اشتغالی در اختیار مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان‌های استان قرار گرفته که ۷۱ زندانی توانستند از این محل نسبت به ایجاد شغل و کسب درآمد اقدام کنند.
مدیرکل زندان‌های زنجان با قدردانی از تلاش‌های سازمانی و استانی در خصوص اعطای این تسهیلات به زندانیان آزاد شده خاطرنشان کرد: حمایت از زندانیان آزاد شده نیازمند توجه ویژه مسئولین بوده چرا که اشتغال زندانیان قطعاً در قطع زنجیره جرم و افزایش امنیت در جامعه موثر خواهد بود.
مدیرکل زندان‌های زنجان در پایان بیان کرد:علیرغم اعطای تسهیلات خود اشتغالی در سال ۱۴۰۲ به ۷۱ زندانی آزادشده، همچنان بیش از ۲۵۰ زندانی آزاد شده در استان با تشکیل پرونده در مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج منتظر دریافت تسهیلات خود اشتغالی هستند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha