بخشش و رهایی دو زندانی از قصاص در شهرستان ابهر

با گذشت شکات، دو زندانی محکوم به قصاص در زندان شهرستان ابهر زندگی دوباره یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان زنجان،حجت الاسلام والمسلمین بنیادی مدیر کل زندان‌های زنجان با اعلام این خبر گفت: با مساعدت مسئولین قضایی و با تلاش‌های چشمگیر مددکاران، روسای زندان‌ها و شورای حل اختلاف زندان و در ایام مبارک ماه رمضان دو زندانی محکوم به قصاص پس از جلب رضایت از چوبی دار رها شدند.
مدیر کل زندان‌های زنجان بیان کرد:با برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم این دو خانواده با گذشت خود توانستند زندگی دوباره به این دو محکوم ببخشند .
بنیادی با قدردانی از تلاش‌های همکاران زندان‌ها در شهرستان ابهر ادامه داد: مددکاران زندان‌ها استان می‌توانند از ظرفیت ماه مبارک رمضان در ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به ویژه در پرونده‌های قتل استفاده کنند.
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در پایان خاطرنشان کرد:طبق آیات و روایات کسی که به یک نفر زندگی ببخشد گویی به یک جامعه زندگی بخشیده است و خداوند متعال نیز در سوره بقره قصاص را یک حق شرعی و قانونی برای اولیای دم دانسته و در چندین سوره قرآن نیز به عفو و گذشت توصیه کرده است و بر این اساس اقدام این دو خانواده در گذشت از قصاص می‌تواند در فرهنگ سازی موضوع سازش در استان اثرگذار باشد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha