همایش تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت با حضور خانواده کارکنان زندان‌های همدان

همایش"تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت" اداره کل زندانهای استان همدان به منظور ترویج فرهنگ حسنه ازدواج، فرزندآوری و تشریح جایگاه خانواده در فرهنگ ایرانی-اسلامی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان همدان، در راستای اجرای تبصره (ح) بند 9 آئین نامه اجرایی قانون بودجه 1402، با برنامه ریزی کارگروه تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت همایشی با همین عنوان و با حضور 150 نفر از کارکنان زندانهای استان و اعضای خانواده آنان در سالن شهدای مدافع حرم اداره کل برگزار شد.

همایش تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت با حضور خانواده کارکنان زندانهای همدان

در ابتدای مراسم حمزه بروجنی مدیرکل زندانهای استان همدان ضمن تقدیر از حاضرین گفت: خانواده در فرهنگ ایرانی و البته در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است و آنچه دین را کامل می کند ازدواج و تشکیل نهادی به نام خانواده است.

بروجنی افزود: امروز در همایشی به نام تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت میزبان شما هستیم و من از این فرصت استفاده می کنم تا به شما اعلام کنم بخش مهمی از امنیت زندانها در خانه های شما تامین می شود و همکاران بنده وقتی در فضای خانواده از آرامش و آسایش برخوردار باشند می تواند در فضای کار موثر واقع شوند و این یعنی خانواده زمینه شکوفایی فرد و جامعه را فراهم می کند.

مدیرکل زندانهای استان تصریح کرد: هرچند عوامل اقتصادی، اشتغال و سایر مسائل در موضوع جمعیت تاثیرگذارند، ولی بازسازی و بازنگری فرهنگی در مقوله فرزندآوری بسیار مهم است.

همایش تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت با حضور خانواده کارکنان زندانهای همدان

در این مراسم که به منظور ارتقا سطح آگاهی کارکنان در خصوص مباحث مرتبط با جوانی جمعیت و سلامت خانواده و با حضور سه تن از اساتید دانشگاهی برگزار شد از سه دیدگاه روانشناسی، جامعه شناسی و جمعیت شناسی مسئله جوانی جمعیت و تحکیم بنیان خانواده مورد بررسی قرار گرفت.

همایش تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت با حضور خانواده کارکنان زندانهای همدان

دکتر احمدعلی نادری متخصص جامعه شناسی در زمینه سبک زندگی ایرانی-اسلامی، مهندسی فرهنگی کشور و سند جمعیت، رفع موانع رشد بانوان و بهبود روابط فرزندان و والدین و همچنین اصول تربیتی در خانواده موضوعاتی را مطرح کرد.

در ادامه دکتر نصرالله عرفانی عرفانی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور نیز در حوزه تحکیم بنیان خانواده، روابط زن و مرد، راهکارهای بهبود کیفیت ارتباط در میان اعضای خانواده، ترویج الگوهای خودمراقبتی و روش های شکوفایی و رشد و تعالی خانواده به بیان دیدگاه های خود پرداخت.

در پایان نیز سرکار خانم هوشمندی به عنوان مدرس حوزه سلامت خانواده با ارائه نمودارهای مربوط به نرخ رشد جمعیت، از مزایای فرزندآوری و جلوگیری از پیری جامعه ایران و همدان در آینده ای نزدیک بر اساس داده های آماری سخن گفت و تصریح کرد: کاهش جمعیت جوان و افزایش جمعیت سالمند، تهدید بزرگی برای کشور محسوب می‌شود به همین خاطر فرهنگ‌سازی نقش مهمی در جوانی جمعیت و فرزندآوری ایفا می‌کند.

لازم به ذکر است در این مراسم پس از پایان مباحث هرکدام از مدرسان، سه سوال از موضوعات بیان شده مطرح و به افرادی که پاسخ درست می داند جوائزی به رسم یاد بود اهداء می شد که در نهایت 12 نفر از حاضرین با دریافت جایزه مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین به 4نفر از کارکنان زندانهای استان که در سال جاری صاحب فرزند شده بودند جوائزی اهداء گردید.

همایش تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت با حضور خانواده کارکنان زندانهای همدان

همایش تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت با حضور خانواده کارکنان زندانهای همدان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha